Στην χώρα μας το χειροκίνητο κιβώτιο είναι ακόμη η δημοφιλέστερη επιλογή και όλοι όσοι παίρνουμε δίπλωμα γνωρίζουμε να οδηγούμε ένα αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο. Από την άλλη όμως όλοι μας έχουμε και κάποιες κακές συνήθειες που το φθείρουν. Ας δούμε τι δεν πρέπει να κάνουμε…

Παρακάτω θα δούμε πέντε πράγματα τα οποία δεν πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε χειροκίνητο κιβώτιο.

1. Δεν αφήνουμε το χέρι μας στον επιλογέα ταχυτήτων. Όταν αλλάζουμε την ταχύτητα δεν συνεχίζουμε να στηρίζουμε το χέρι μας επάνω στον  λεβιέ. Φυσικά για τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου μας φροντίζουμε πάντοτε να έχουμε και τα δύο χέρια στο τιμόνι.

2. Κατά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου μας είτε σε φανάρι, είτε σε κίνηση ή διάβαση πεζών, δεν αφήνουμε ταχύτητα στο κιβώτιο, πατώντας συμπλέκτη, περιμένοντας να ξεκινήσουμε και πάλι.

3. Όταν σταματάμε σε ανηφόρα δεν «παίζουμε» διαρκώς με τον συμπλέκτη (συμπλεκτάρισμα) προσπαθώντας να ισορροπήσουμε το αυτοκίνητο σε συγκεκριμένο σημείο. Είναι ότι χειρότερο για τη φθορά του συμπλέκτη. Βέβαια πλέον πολλά αυτοκίνητα έχουν «HillHold» το οποίο τα κράτα στο σημείο που σταμάτησαν, μέχρι να ξεκινήσουν εκ νέου. Αν όμως δεν έχετε αυτό το σύστημα, η παλιά και δοκιμασμένη λύση του χειρόφρενου είναι η καλύτερη.

4. Πολλές φορές αφήνουμε στο κιβώτιο την μεγαλύτερη ταχύτητα για όλη την διαδρομή. Καλό είναι να μην είμαστε… τεμπέληδες και να αλλάζουμε σχέση στο κιβώτιο, επιλέγοντας πάντοτε την ιδανική αναλόγως των συνθηκών.

5. Και τέλος η πλέον κοινή πρακτική των περισσότερων οδηγών που έχουν στο αυτοκίνητο χειροκίνητο κιβώτιο. Να αφήνουν το πόδι τους πάνω στο πεντάλ του συμπλέκτη. Αυτό προφανώς και προκαλεί πρόωρη φθορά στον συμπλέκτη και καλό είναι αυτή η συνήθεια να κοπεί μαχαίρι. Το αριστερό μας πόδι μπορεί να ξεκουράζεται στο υποπόδιο.

6. Προσέξτε το πατάκι να μην φτάνει μέχρι το σημείο που πατιέται το πεντάλ του συμπλέκτη, γιατί τότε το πεντάλ δεν τερματίζει, με αποτέλεσμα να προκαλείται γρήγορη φθορά τόσο στο δίσκο όσο και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον δεν θα κουμπώνουν σωστά οι ταχύτητες και ασκείται περισσότερη δύναμη στον επιλογέα.

7. Για την αλλαγή των ταχυτήτων, το πεντάλ του συμπλέκτη πρέπει να πατιέται μέχρι τέρμα και η αλλαγή στον επιλογέα να μην γίνεται πριν ολοκληρωθεί η διαδρομή του. Οι καρφωτές ταχύτητες είναι ότι χειρότερο για το κιβώτιο ταχυτήτων.

8. Μην επιλέγετε ποτέ την όπισθεν, για όσο χρονικό διάστημα το όχημα κινείται προς τα εμπρός. Για την επιλογή της όπισθεν το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει ακινητοποιηθεί πλήρως.

Πιο κάτω μπορούμε να δούμε το σχετικό video το οποίο ετοίμασαν στο κανάλι του youtube «Engineering Explained» και παρουσιάζει κάποιες από τις κακές αυτές συνήθειες που περιγράψαμε πιο πάνω.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/perissotera/13666-oi-kakes-synitheies-pou-ftheiroun-to-kivotio-video