Αν σε πιάσει λάστιχο ξέρεις τι να κάνεις; Δες τώρα 5 κανόνες για να μη «σκάσεις» μαζί με το λάστιχο. Πόσους από αυτούς γνώριζες; Αν σε πιάσει λάστιχο ξέρεις τι να κάνεις; Δες τώρα 5 κανόνες για να μη «σκάσεις» μαζί με το λάστιχο. Πόσους από αυτούς γνώριζες;

Πηγαίνεις αμέριμνος στη δουλειά σου και ξαφνικά ένα σκασμένο ελαστικό έρχεται να σε «καταστρέψει». Θα αργήσεις σίγουρα να πας εκεί που θέλεις, αλλά δεν είναι και το χειρότερο πράγμα που μπορεί να σου τύχει. Εξαρτάται βέβαια και από την ταχύτητα κίνησής σου, όμως στις περισσότερες περιπτώσεις, η απώλεια αέρα από το ελαστικό δεν οδηγεί σε ατύχημα. Αυτό που πρέπει αρχικά να αποτρέψετε, είναι να κινηθείτε με κλαταρισμένο ελαστικό αφού εκτός από θέμα ασφάλειας θα καταστρέψετε τόσο το ελαστικό όσο και την ζάντα του αυτοκινήτου σας. Παρ’ όλα αυτά επειδή κάποια στιγμή θα σου τύχει και θα σου ξανατύχει και μελλοντικά, είναι καλό να ξέρεις 5 πραγματάκια.

Kιτ επισκευής: Ο αφρός καταστρέφει το λάστιχο. Το ήξερες;

Eίναι το κιτ που εφευρέθηκε για να μην «τρώει» χώρο από το πορτ μπαγκάζ και για να συμβάλλει στη μείωση του βάρους του οχήματος, γρήγορα και εύκολα από τη μεριά των κατασκευαστών. Υποτίθεται ότι με αυτό ξεμπερδεύεις. Βάζεις τον ειδικό αφρό με ένα κομπρεσσέρ που συνοδεύει το κιτ, μέσα στο ελαστικό και συνεχίζεις την πορεία σου. Στην πράξη είναι από τα πιο άχρηστα πράγματα που μπορεί να κουβαλάς μαζί σου και προσφέρεται έναντι της ρεζέρβας. Γλιτώνεις χώρο τόσο από τη ρεζέρβα όσο και από τα συνοδευτικά εργαλεία όμως το κιτ επισκευής είναι ικανό να σε σώσει μόνο αν υπάρχει τρύπα 2-3 χλστ. στο ελαστικό, είναι 3:00 τα ξημερώματα και θες να πας σπίτι σου το συντομότερο και όλα αυτά αν φυσικά «πετύχει» η επέμβαση, αφού ακόμα και με πιστή εφαρμογή των οδηγιών του manual οι πιθανότητες να τα καταφέρεις είναι μικρές. Καλύτερα να αφήσεις το ξένο σώμα πάνω στο ελαστικό και να συμπληρώσεις αέρα, καλύτερα να πάρεις την οδική βοήθεια και ακόμα καλύτερα να βρεις ένα βουλκανιζατέρ και να στο μπαλώσει με κόστος περίπου 5 ευρώ. Σε περίπτωση σκισίματος έτσι κι αλλιώς θα χρειαστείτε νέο ελαστικό κάτι που ισχύει και στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε τον αφρό για να πάτε στο βουλκανιζατέρ. Η λύση στα παραπάνω λοιπόν είναι από την αγορά του αυτοκινήτου σας κιόλας να έχετε επιλέξει να εφοδιάζεται με ρεζέρβα ακόμα και ανάγκης. Αν δεν έχετε την πολυτέλεια να θυσιάσετε 25 με 30 περίπου λίτρα από το χώρο αποσκευών σας για μία κανονική και περίπου 15 με 20 λίτρα για μια ρεζέρβα ανάγκης, επιλέξτε ελαστικά run flat που σας επιτρέπουν να πάτε με ασφάλεια αλλά περιορισμένη ταχύτητα να το επισκευάσετε.

Με ένα τηλέφωνο… και το αλλάζουν άλλοι για σένα

Όπως και στις υπόλοιπες περιπτώσεις ακινητοποίησης του οχήματος έτσι και στην περίπτωση που σας σκάσει το λάστιχο μπορείτε να πάρετε ένα τηλέφωνο και να έρθει ο από μηχανής θεός να σας δώσει τη λύση. Η οδική βοήθεια είναι μια κάλυψη που πρέπει να σας συνοδεύει σε όλη σας τη ζωή ως οδηγός. Σε περίπτωση που δεν έχεις ρεζέρβα ή για οποιοδήποτε λόγο δεν θες να ασχοληθείς με το «σκασμένο» ελαστικό, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να καλέσεις την οδική βοήθεια και να τους αναφέρεις το πρόβλημα. Ο έμπειρος οδηγός που θα έρθει αργά ή λιγότερο γρήγορα, θα σου αντικαταστήσει το ελαστικό εφόσον έχεις ρεζέρβα η θα μεταφέρει το αυτοκίνητο σε ένα βουλκανιζατέρ. 

Τα ελαστικά έχουν εγγύηση. Κάποια ακόμη και όταν «φταις»

Πολλές από τις εταιρείες ελαστικών, αλλά και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων πλέον (π.χ. η Kosmocar στα Audi, Skoda και VW) καλύπτουν τον οδηγό με εγγύηση ελαστικών. Η εγγύηση αυτή διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία, ωστόσο όλες φροντίζουν να καλύπτουν τα ελαστικά τους με γραπτή εγγύηση. Η εργοστασιακή αυτή εγγύηση έχει είτε χρονική διάρκεια, που συνήθως είναι από δύο έως πέντε έτη, είτε διάρκεια χρήσης που αυτή κυμαίνεται έως 50.000 συνήθως χιλιόμετρα και αφορά περιπτώσεις στις οποίες υπάρχει κατασκευαστική ατέλεια ή αστοχία υλικού.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν μερικές εταιρείες ελαστικών (ή και έμποροι) που παρέχουν extra ασφάλιση και αντικαθιστούν το ελαστικό ακόμη και όταν φταίει ο οδηγός, π.χ. πατήσει γυαλιά, καρφί κτλ. Φυσικά, η ασφάλιση αυτή ισχύει για λιγότερο χρονικό διάστημα (συνήθως 12 μήνες ή 15.000 χλμ.). ¶ρα, όταν θα έρθει η ώρα να αντικαταστήσετε τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας, πρέπει οπωσδήποτε να ρωτήσετε τι εγγύηση έχουν και αν συνοδεύεται με κάποια επιπλέον ασφάλιση…

How to σε 6 κινήσεις & 5 λεπτά

Η αντικατάσταση του ελαστικού είναι απλή υπόθεση και θα σας κοστίσει μονάχα λίγο χρόνο και προσπάθεια. Από εκεί και πέρα, προσέξτε τα ακόλουθα:
• Η αλλαγή τροχού να γίνει σε σημείο με μηδενική (αν είναι δυνατόν) κλίση.
• Αν σταματήσατε στη μέση του δρόμου, τοποθετήστε το τρίγωνο.
• Τραβήξτε το χειρόφρενο και βάλτε ταχύτητα στο κιβώτιο.
Η διαδικασία έχει ως εξής:
1. Ξεβιδώστε ελαφρώς τα μπουλόνια του τροχού, όσο το όχημα είναι ακόμη στο έδαφος.
2. Ανυψώστε το όχημα με το γρύλο, ώστε ο τροχός να βρίσκεται περίπου 5-7 εκατοστά από το δρόμο.
3. Ξεβιδώστε τελείως τα μπουλόνια και αφαιρέστε τον τροχό με το κλαταρισμένο λάστιχο.
4. Πάρτε τον τροχό και βάλτε τον κάτω από το όχημα, δίπλα στο γρύλο, για πρόσθετη ασφάλεια.
5. Τοποθετήστε τη ρεζέρβα και σφίξτε τα μπουλόνια όσο μπορείτε με το χέρι, ώστε να στερεωθεί ο τροχός.
6. Χαμηλώστε και αφαιρέστε το γρύλο και βιδώστε όσο πιο σφικτά αντικριστά μπορείτε τα μπουλόνια της ρεζέρβας.

Επισκευή ελαστικών: Φτιάχτο… στο βουλκανιζατέρ

Η επισκευή των ελαστικών εξαρτάται άμεσα από την ζημιά που έχουν υποστεί. Ένα ελαστικό για παράδειγμα που έχει μικρή απώλεια αέρα, προφανώς «χάνει» από κάποιο μικρό σημείο και φτιάχνεται γρήγορα και με ελάχιστο κόστος, με την γνωστή και ως «ένεση» που διαθέτουν τα βουλκανιζατέρ και είναι ένα είδος μπαλώματος. Οι περισσότερες διατρήσεις έως 0,64 cm μπορούν να επισκευαστούν, εάν η βλάβη περιορίζεται στο πέλμα. Σε περίπτωση που η ζημιά προκληθεί στα πλαϊνά του η αντικατάσταση είναι δεδομένη όπως και στην περίπτωση που υπάρχει σκίσιμο.  

Πηγή: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/5-PRAGMATA-poy-prepei-na-ksereis-otan-patheis-lastixo_147223_29515.asp

About The Author

Related Posts