ΗΠΙΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ

Παλιότερα υπήρχαν συγκεκριμένες διαδικασίες για το «στρώσιμο» ενός καινούργιου αυτοκινήτου, που διαρκούσαν αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα. Σήμερα μετά από βελτιώσεις στη μηχανολογία και στην ποιότητα των λιπαντικών, τα καινούργια αυτοκίνητα χρειάζονται μια σχετική προσοχή για τα πρώτα 1.000χλμ που θα διανύσουν. Καλό είναι να είστε προσεκτικοί στην αρχή, ιδιαίτερα αν προτίθεστε να κρατήσετε το αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ιδιαίτερα η κατανάλωση λαδιού και καυσίμου, επηρεάζονται από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του. Όταν παραλάβετε το αυτοκίνητο, ρωτήστε τον αντιπρόσωπο και ελέγξτε το βιβλίο του κατασκευαστή, μπορεί να έχει κάποιες συμβουλές για το «στρώσιμο» του αυτοκινήτου.

ΤΑ ΠΡΩΤΑ 1.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ

-Ξεκινήστε με ήπιες βόλτες ώστε όλα τα μέρη του αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένων και των φρένων) να αρχίσουν να στρώνουν.

-Τα καινούργια λάστιχα έχουν μια λεπτή ελαιώδη εξωτερική επίστρωση, η οποία βοηθάει στο να ξεκολλά το ελαστικό από το καλούπι κατά την κατασκευή του. Μέχρι αυτή η επίστρωση να φύγει, θα το αισθάνεστε στην οδήγηση, ιδιαίτερα όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο.

-Αποφύγετε απότομο ξεκίνημα και φρενάρισμα.

-Σε μηχανές πετρελαίου, κρατήστε τη μηχανή κάτω από τις 2.500 στροφές, αλλά βεβαιωθείτε ότι πιάνουν αυτό το όριο.

-Σε μηχανές βενζίνης, μην ξεπερνάτε τις 3.000 στροφές για τα πρώτα 500-600χλμ και μετά αυξήστε σταδιακά μέχρι στις 4.000 στροφές.

-Αποφύγετε να επιβαρύνετε τη μηχανή. Για παράδειγμα μην αλλάζετε ταχύτητες πολύ γρήγορα.

-Ελέγχετε κάθε εβδομάδα το λάδι και το αντιψυκτικό υγρό. Ένα καινούργιο αυτοκίνητο δεν ξέρετε πόσο λάδι καταναλώνει. Η κατανάλωση λαδιού μπορεί να είναι υψηλή τα πρώτα 10.000 χλμ αλλά μετά θα πρέπει να μειωθεί.

Η πραγματική απόδοση του αυτοκινήτου σας φαίνεται μετά τα πρώτα 1.000χλμ.

Η φωτεινή ένδειξη της μηχανής σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο μηχανικό σύστημα του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να διαγνωστεί μόνο από ειδικό εξοπλισμό. Με την ένδειξη αυτή αναμμένη  μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο αλλά θα πρέπει να επισκεφτείτε το συνεργείο σας το συντομότερο δυνατό.
Το ΑΒS (Anti-locking  Braking  System) είναι ένα σύστημα ασφαλείας  που δεν αφήνει τα φρένα να μπλοκάρουν τους τροχούς, προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε δυνατά φρεναρίσματα. Αν ανάψει η φωτεινή ένδειξη του ΑΒS σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα που πρέπει να ελέγξει ο μηχανικός. Μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο αλλά ίσως το ΑΒS να μην λειτουργεί και να έχει ενεργοποιηθεί το απλό σύστημα των φρένων.
Όταν η φωτεινή ένδειξη με το κλειδί ανάψει, είναι μια υπενθύμιση ότι το αυτοκίνητο σας χρειάζεται σέρβις. Μετά το σέρβις θα πρέπει να ρυθμιστεί εκ νέου η υπενθύμιση αυτή για να μην ανάβει παρά μόνο όταν πρέπει να ξανακάνετε σέρβις.
Η ένδειξη προειδοποίησης των φρένων μπορεί να οφείλεται σε ανεπαρκές υγρό στο σύστημα των φρένων ή σε φθαρμένα τακάκια φρένων. Το υγρό των φρένων θα πρέπει να ελεγχθεί άμεσα και να συμπληρωθεί, αν χρειάζεται (μόνο από σφραγισμένο δοχείο). Προσοχή, η χαμηλή στάθμη του υγρού  των φρένων μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει διαρροή. Θα πρέπει να ελέγξετε όλο το σύστημα των φρένων το συντομότερο δυνατό. Βεβαιωθείτε ότι το χειρόφρενο είναι κατεβασμένο, γιατί όταν είναι ενεργό, ανάβει η ίδια ένδειξη.
Το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης ανιχνεύει, προλαμβάνει και διορθώνει το αυτοκίνητο από ντεραπάρισμα. Βοηθά τον οδηγό στο να μη χάσει τον έλεγχο σε ολισθηρούς δρόμους. Η ένδειξη θα ανάψει όταν το σύστημα ενεργοποιηθεί. Αν η ένδειξη παραμείνει αναμμένη, τότε σημαίνει πως υπάρχει βλάβη και χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός για τη διάγνωση της.
Η φωτεινή ένδειξη της μπαταρίας ανάβει όταν βάλουμε το κλειδί στη μίζα και σβήνει όταν πάρει μπρος η μηχανή. Αν η ένδειξη παραμείνει αναμένη ενώ η μηχανή δουλεύει, αυτό δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας της μπαταρίας, η οποία μπορεί να αδειάσει σε μικρό χρονικό διάστημα και συνεπώς να διακόψει τη λειτουργία της μηχανής. Επιπλέον, αν η ένδειξη της μπαταρίας δεν ανάψει όταν βάλουμε το κλειδί στη μίζα, σημαίνει πως υπάρχει βλάβη στη μπαταρία.
Σε περίπτωση που ανάψει η φωτεινή ένδειξη της υπερθέρμανσης ενώ οδηγείτε, σβήστε αμέσως τη μηχανή. Ελέγξτε τη στάθμη του νερού μόλις η μηχανή κρυώσει. Ο μηχανικός θα πρέπει να κοιτάξει το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου για πιθανές διαρροές ή βλάβες που να ευθύνονται για την υπερθέρμανση της μηχανής. Αν συνεχίσετε να οδηγείτε με υπερθερμασμένη μηχανή, μπορεί να προκαλέσετε σοβαρές βλάβες στο μηχανικό μέρος του αυτοκινήτου σας.
Η φωτεινή ένδειξη του λαδιού υποδεικνύει χαμηλή πίεση λαδιού και μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές σε περίπτωση που η μηχανή συνεχίσει να λειτουργεί με το λαμπάκι αναμμένο. Η στάθμη του λαδιού θα πρέπει να ελεγχθεί και αν χρειάζεται να συμπληρωθεί. Μη βάζετε παραπάνω λάδι απ’ ότι χρειάζεται! Βεβαιωθείτε ότι η στάθμη του λαδιού είναι μεταξύ των ενδείξεων min και max.
Η ένδειξη του αερόσακου υποδεικνύει βλάβη στο Συμπληρωματικό Σύστημα Συγκράτησης, η οποία μπορεί να διαγνωστεί μόνο με ειδικό εξοπλισμό. Μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο σας με την ένδειξη αυτή αναμμένη, αλλά το σύστημα ασφάλειας των αερόσακων δεν θα λειτουργεί.

Σε κάθε σχέση υπάρχουν δύο πλευρές, έτσι όταν πηγαίνετε το αυτοκίνητο στο συνεργείο για κάποια επιδιόρθωση, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε ώστε να αποφύγετε πιθανά προβλήματα. Η επιλογή συνεργείου είναι σημαντική μια και υπάρχει η φήμη ότι κάποια τείνουν να υπερτιμολογούν αλλά και να επιβάλλουν επισκευές που δεν χρειάζονται. Είναι σημαντικό λοιπόν να συνεργαστείτε με κάποιον που εμπιστεύεστε.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΟΣ ΠΕΛΑΤΗΣ

  • ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΜΙΑ ΗΣΥΧΗ ΩΡΑ

Τα συνεργεία κάποιες ώρες της ημέρας έχουν πολύ κίνηση. Ιδιαίτερα πολύ νωρίς το πρωί, όπου πολλοί αφήνουν το αυτοκίνητο τους για επισκευή πηγαίνοντας στη δουλειά και το απόγευμα, όπου το παραλαμβάνουν επιστρέφοντας στο σπίτι τους. Αν θέλετε να συζητήσετε κάποια θέματα του αυτοκινήτου σας με το συνεργείο, επιλέξτε μια πιο ήσυχη ώρα όπως αργά το πρωί ή νωρίς το μεσημέρι.

  • ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΚΡΙΒΗΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΤΕ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ

Αν πρόκειται να κάνετε ένα «μεγάλο» σέρβις στο αυτοκίνητο σας, ενημερώστε το συνεργείο για την ακριβή ηλικία και τη συνολική χιλιομετρική απόσταση που έχει διανύσει, ώστε να το συγκρίνουν  με τις προδιαγραφές της κατασκευάστριας Εταιρείας. Ζητήστε έναν προϋπολογισμό του κόστους των εργασιών, γιατί ανάλογα με τα χιλιόμετρα μπορεί να προκύψουν επιπλέον αλλαγές βασικών πραγμάτων όπως υγρά φρένων, ιμάντα χρονισμού και αντιψυκτικού υγρού, που μπορεί να αυξήσουν το κόστος του σέρβις.

Αν πρόκειται για ένα σέρβις ρουτίνας, τότε συμβουλευτείτε τον μηχανικό και βεβαιωθείτε αν χρειάζονται κάποια επιπρόσθετα πράγματα. Πάντα να ζητάτε προϋπολογισμό του κόστους πριν ξεκινήσουν οι εργασίες  για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων.

  • ΚΑΘΑΡΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ

Η γνώση του συνεργείου είναι για τα αυτοκίνητα γενικότερα και όχι συγκεκριμένα για το δικό σας. Έτσι λοιπόν, είναι σημαντικό να εξηγήσετε λεπτομερώς στον μηχανικό τι ακριβώς θέλετε να κοιτάξει στο αυτοκίνητο σας. Βοηθά πολύ αν έχετε κάνει από πριν μια γραπτή λίστα με τις εργασίες που θέλετε να γίνουν και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο σας.

  • ΣΕΒΑΣΜΟΣ

Συμπεριφερθείτε στους μηχανικούς του συνεργείου με σεβασμό και με προκατάληψη. Οι περισσότεροι είναι σοβαροί εργαζόμενοι και εξειδικευμένοι μηχανικοί με στόχο να σας εξυπηρετήσουν όσο καλύτερα μπορούν. Επίσης σκεφτείτε ότι, αντίστοιχα, υπάρχουν πολλοί  αγενείς και ιδιαίτερα δύσκολοι πελάτες.

ΚΑΤΑΝΟΕΙΣΤΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ

Στις επιδιορθώσεις αυτοκινήτων εγκυμονούν προβλήματα που δεν είναι πάντα προβλέψιμα όπως:

  • Η πρόσβαση σε κάποια σημεία είναι ιδιαίτερα δύσκολη μέσα στη μηχανή του αυτοκινήτου.
  • Τα εξαρτήματα μπορεί να σπάσουν και πρέπει να αντικατασταθούν. Η προμήθεια και εργασία τοποθέτησης τους αυξάνουν το κόστος.

Αν κάποια βίδα ή σύνδεσμος σπάσει κατά την αφαίρεση του, δυστυχώς είστε εσείς υπεύθυνοι για το κόστος της επισκευής εφόσον ο μηχανικός έχει ακολουθήσει τη σωστή διαδικασία εργασίας.

ΣΥΖΗΤΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟ

Αν το συνεργείο δεν καταφέρει να επιδιορθώσει τη βλάβη στην πρώτη επίσκεψη, τότε ζητήστε να μιλήσετε με τον ίδιο τον μηχανικό που έκανε την επισκευή. Πολλές φορές οι επεξηγήσεις για το πρόβλημα του αυτοκινήτου, δεν φτάνουν στον τεχνικό που ασχολείται με το αυτοκίνητο ή ακόμα χάνονται ή μπερδεύονται. Περιγράψτε κάθε λεπτομέρεια γιατί ακόμα και ένα μικρό στοιχείο μπορεί να τον βοηθήσει στη διάγνωση του προβλήματος. Αφήνοντας μέσα στο αυτοκίνητο ένα γραπτό σημείωμα περιγράφοντας τα συμπτώματα της βλάβης, μπορεί να βοηθήσει πολύ τον μηχανικό.

ΚΟΣΤΟΣ  ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το κόστος εργασίας στα συνεργεία ποικίλλει ανάλογα την περιοχή που βρίσκονται αλλά ακόμα και μεταξύ γειτονικών καταστημάτων. Τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία αντιπροσώπων έχουν συνήθως υψηλότερες χρεώσεις από τα ανεξάρτητα συνοικιακά συνεργεία. Αυτό συμβαίνει γιατί οι αντιπρόσωποι είναι υποχρεωμένοι να διατηρούν μεγάλες εκθέσεις με περιποιημένους χώρους υποδοχής και  αποθήκη με μεγάλο απόθεμα ανταλλακτικών. Επιπλέον, το προσωπικό αποτελείται από πιστοποιημένους μηχανικούς που  παρακολουθούν τακτικά σεμινάρια σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και πληρώνονται ανάλογα με την επιδεξιότητα και την εμπειρία τους. Όλα τα παραπάνω έξοδα συμβάλλουν στις αυξημένες τιμές του κόστους εργασίας αυτών των συνεργείων.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ

Το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να αποδώσει αναλυτικό λογαριασμό που να περιγράφει με λεπτομέρεια όλες τις εργασίες που έγιναν στο αυτοκίνητο, τον χρόνο εργασίας και το κόστος κάθε ανταλλακτικού. Αν δεν είστε ικανοποιημένοι με το κόστος ή έχετε αντιρρήσεις συζητείστε το με τον υπεύθυνο του συνεργείου.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ

Οι επισκευές που διεξάγονται μέσα στο χρονικό διάστημα της εγγύησης, πληρώνονται από την κατασκευάστρια εταιρεία ή τον αντιπρόσωπο στο συνεργείο για την επιδιόρθωση της βλάβης, όχι όμως και για τις εργατοώρες μέχρι την εύρεση της βλάβης. Για τον λόγο αυτό το συνεργείο μπορεί να είναι απρόθυμο να ψάξει μια ασαφή βλάβη. Βοηθείστε τους να προσδιορίσουν το είδος του προβλήματος, δίνοντας λεπτομερείς και συγκεκριμένες πληροφορίες.

ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ  ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ

Με εξαίρεση τα κομμάτια που έχουν αλλαχθεί μέσα στην εγγύηση, όλα τα υπόλοιπα κομμάτια που έχουν αντικατασταθεί ανήκουν σε εσάς και μπορείτε να ζητήσετε να σας επιστραφούν.

ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΜΕΝΟΣ

Αν δεν είστε ικανοποιημένος με τη δουλειά που έχει γίνει στο αυτοκίνητο σας, ζητήστε να μιλήσετε με τον υπεύθυνο του συνεργείου. Μη χάσετε την ψυχραιμία σας! Η ήρεμη και σαφής επικοινωνία είναι το κλειδί στη λύση κάθε προβλήματος.

ΟΙ ΔΕΚΑ ΠΙΟ ΣΥΝΗΘΗΣ ΒΛΑΒΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΟΔΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ

Βασική αρχή για να αποφύγετε τις βλάβες είναι η πρόληψη, δηλαδή η καλή και τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου καθώς και βασικές γνώσεις για πιθανές βλάβες, πχ ένα φωτάκι που ξεχάστηκε ανοιχτό μπορεί να έχει εξαντλήσει την μπαταρία και να μην παίρνει μπρος η μηχανή του αυτοκινήτου.

Λόγω της μεγάλης ποικιλίας μοντέλων καθώς και της πολυπλοκότητας των νέων αυτοκινήτων, η Οδική Βοήθεια αντιμετωπίζει πολλές και διαφορετικές βλάβες. Κάποιες από αυτές μπορούν να επισκευαστούν επί τόπου, άλλες όμως μπορούν να αποφευχθούν με σωστή πρόληψη.

1. ΧΑΛΑΣΜΕΝΗ/ ΑΔΕΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τα πιο συχνά προβλήματα στη μπαταρία οφείλονται στις συνδέσεις των πόλων της και στις απώλειες (πτώσεις) τάσης, πράγμα που συμβαίνει όταν κάνουμε μικρές διαδρομές με το αυτοκίνητο και δεν φορτίζουμε την μπαταρία τακτικά.

Σε κάθε σέρβις τσεκάρετε ότι τα τερματικά της μπαταρίας είναι καθαρά και προστατευμένα από την υγρασία αλείφοντας τα με μία στρώση βαζελίνη ή γράσο. Οι συνδέσεις και οι πόλοι πρέπει να είναι ασφαλείς.

Αν δεν κάνετε μακρινά ταξίδια, φορτίζετε την μπαταρία κάθε 15 ημέρες (πιθανώς κατά τη διάρκεια της νύχτας), θα επιμηκύνει τη ζωή της μπαταρίας σας.

Οι νέες μπαταρίες δεν χρειάζονται επαναφόρτιση, οπότε σε περίπτωση αποφόρτισης χρειάζονται αντικατάσταση.

2. ΧΑΜΕΝΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

Τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα έχουν κλειδιά που συνδυάζουν τα «κλασσικά» μηχανικά κλειδιά με τα ηλεκτρονικά, ώστε να αποφεύγονται οι κλοπές.

Αν χάσετε το κλειδί σας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν εξουσιοδοτημένο Αντιπρόσωπο για την αντικατάσταση του. Επειδή όμως μπορεί να καθυστερήσουν τα αντικλείδια, καλό είναι να έχετε μαζί σας ένα έξτρα ζευγάρι κλειδιά.

3. ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΑ/ΞΕΦΟΥΣΚΩΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ

Βεβαιωθείτε ότι τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας έχουν την κατάλληλη πίεση (ανάλογα με το φορτίο και την ταχύτητα), όπως αναγράφεται στο ειδικό εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Η τριβή του ελαστικού με το  πεζοδρόμιο μπορεί να χαλάσει τις άκρες της ρόδας  και της ζάντας. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μικρές διαρροές αέρα. Αν υπάρχουν εμφανείς εκδορές, συμβουλευτείτε ένα Βουλκανιζατέρ.

Τσεκάρετε το πέλμα του ελαστικού και ψάξτε για εμφανείς φθορές, υπάρχει πιθανότητα να μην είναι ευθυγραμμισμένοι οι τροχοί.

Βεβαιωθείτε ότι η ρεζέρβα και τα εργαλεία για την αλλαγή λάστιχου (γρύλλος, σταυρός) είναι σε καλή κατάσταση, ώστε σε περίπτωση ανάγκης να είναι έτοιμα για χρήση.

4. ΒΛΑΒΗ ΣΤΟΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΗ (ΔΥΝΑΜΟ).

Τα συνεχή προβλήματα με την μπαταρία σε συνδυασμό με τα αδύναμα φώτα πορείας αποτελούν ενδείξεις ότι υπάρχει πρόβλημα στο δυναμό. Ο ιμάντας που κινεί το δυναμό δίνει ρεύμα στον ανεμιστήρα του ψυγείου και στην αντλία νερού. Σε περίπτωση που ο ιμάντας σπάσει, θα ανάψει το φωτάκι της υπερθέρμανσης της μηχανής, τότε θα πρέπει να σταματήσετε αμέσως.

5. ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗ ΜΙΖΑ

Αν και συνήθως είναι εξαρτήματα που πλέον δεν χαλάνε εύκολα, δυστυχώς μερικές φορές παρουσιάζουν πρόβλημα εκεί που δεν το περιμένεις. Μην ξεχάσετε να πείτε στον μηχανικό σας να ελέγξει τη μίζα στο ετήσιο service.

6. ΤΟ ΚΑΠΑΚΙ  ΤΟΥ ΝΤΙΣΤΡΙΜΠΙΤΕΡ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ).

Η υγρασία και η βρωμιά είναι οι βασικοί εχθροί του ντιστριμπιτέρ. Ακόμα και μια πολύ μικρή ρωγμή στη μόνωση του καπακιού, δημιουργεί διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος (ιδιαίτερα όταν υπάρχει υγρασία στο περιβάλλον), με αποτέλεσμα να μην παίρνει μπρος η μηχανή.

Το καπάκι θα πρέπει να αλλάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος σας.

Σε περίπτωση που δημιουργηθούν ρωγμές, αντικαταστήστε το καπάκι.

7. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ

Τα άδεια ρεζερβουάρ βενζίνης σας κάνουν να χάσετε χρόνο τις πιο ακατάλληλες στιγμές. Θυμηθείτε να γεμίσετε το ντεπόζιτο της βενζίνης πριν από κάθε ταξίδι, καθώς και πριν ανάψει το κόκκινο λαμπάκι της βενζίνης στο καντράν σας.

Κάθε χρόνο περισσότεροι από 10.000 αυτοκινητιστές βάζουν στο όχημα τους λάθος καύσιμο, το πιο σύνηθες είναι να βάζουν βενζίνη αντί για diesel αλλά συμβαίνει και το αντίθετο, πολλοί βάζουν diesel σε βενζινοκίνητα οχήματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις ο τεχνικός της Οδικής Βοήθειας θα «τραβήξει» το καύσιμο από το σύστημα της μηχανής του οχήματος σας, ώστε να είναι καθαρό για να τοποθετηθεί το καινούργιο.

8. ΑΜΠΡΑΓΙΑΖ

Οι ντίζες του αμπραγιάζ είναι πολύ τεντωμένες, έτσι η παραμικρή αμυχή μπορεί σταδιακά να τις κόψει. Η Οδική Βοήθεια μπορεί να επισκευάσει πρόχειρα επί τόπου μια τέτοια βλάβη, αλλά  θα πρέπει να γίνει σωστή επισκευή σε συνεργείο με την πρώτη ευκαιρία.

9. ΜΠΟΥΖΙ

Το μπουζί είναι ένα κομμάτι της μηχανής το οποίο είναι συχνά παραμελημένο. Βεβαιωθείτε ότι αλλάζετε τα μπουζί σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

10. ΚΑΛΩΔΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ

Τα καλώδια υψηλής τάσης και οι σύνδεσμοι τους αλλοιώνονται με τον χρόνο. Το νερό και η βρωμιά εισχωρούν από ρωγμές στη μόνωση, μειώνοντας έτσι την αναγκαία τάση για την ανάφλεξη στη μηχανή. Τα σπρέι κατά της υγρασίας, όπως το WD-40, προσφέρουν μόνο προσωρινή λύση. Ρωτήστε τον μηχανικό του αυτοκινήτου σας για την κατάσταση των καλωδίων και αντικαταστήστε τα αν χρειάζεται.

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΑΝ ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

Αν το αυτοκίνητο σας πάθει σοβαρή βλάβη ενώ οδηγείτε, είναι δύσκολο και επικίνδυνο να σταματήσετε στη μέση του δρόμου. Αν είναι δυνατό, μεταφέρετε το όχημα σας εκτός του δρόμου και ανάψτε τα alarm (φώτα κινδύνου), ιδίως αν το όχημα σας εμποδίζει την κυκλοφορία.

Η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ) στους αυτοκινητόδρομους πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης. Για τον λόγο αυτό, σταματήστε το όχημα σας στη ΛΕΑ μόνο όταν δεν έχετε άλλη επιλογή. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να οδηγήσετε μέχρι το πιο κοντινό ασφαλές σημείο εκτός του δρόμου και να καλέσετε βοήθεια. Για να το καταφέρετε με τη μέγιστη ασφάλεια, ακολουθείστε τις παρακάτω συμβουλές.

Α. ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ

Μην σταματήσετε ποτέ στη Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ) για να:

  • πάτε στην τουαλέτα
  • χρησιμοποιήσετε το κινητό σας τηλέφωνο
  • συμβουλευτείτε τον χάρτη

Αν υπάρξει επείγουσα ανάγκη να σταματήσετε,

  • Κάντε δεξιά και σταματήστε όσο πιο άκρη μπορείτε με τους τροχούς στριμμένους προς τα δεξιά.
  • Έχετε ανοιχτά τα φώτα πορείας και ανάψτε και τα alarm (φώτα κινδύνου).
  • Βγείτε από το αυτοκίνητο από την δεξιά πόρτα και βεβαιωθείτε ότι κάνουν το ίδιο και οι συνεπιβάτες.
  • Αν έχετε ζώα μαζί σας, αφήστε τα μέσα στο αυτοκίνητο.
  • Αν έχετε φωσφοριζέ γιλέκο ασφαλείας, φορέστε το. Μην τοποθετείτε  το τρίγωνο ασφαλείας στη ΛΕΑ.
  • Σιγουρευτείτε ότι οι συνεπιβάτες παραμένουν μακριά από τον δρόμο και ότι τα μικρά παιδιά βρίσκονται υπό έλεγχο. Προτιμάτε να στέκεστε πίσω από τις μπάρες ασφαλείας του δρόμου.
  • Μην προσπαθήσετε να κάνετε επισκευές μόνοι σας, ούτε καν τις πιο απλές.

ΚΑΛΩΝΤΑΣ ΒΟΗΘΕΙΑ

Μόλις φτάσετε σε ασφαλές μέρος, καλέστε την Οδική Βοήθεια από το κινητό σας τηλέφωνο. Περιγράψετε τους με ακρίβεια  το σημείο που βρίσκεστε. Κοιτάξτε για την πλησιέστερη πινακίδα χιλιομετρικής απόστασης ώστε να δώσετε σαφείς οδηγίες για την τοποθεσία του οχήματός σας.

Αν δεν έχετε κινητό τηλέφωνο, περπατήστε έως τον κοντινότερο τηλεφωνικό θάλαμο του αυτοκινητόδρομου στην πλευρά που είστε σταθμευμένοι. Σε καμία περίπτωση μην προσπαθήσετε να διασχίσετε τον δρόμο! Η κλήση είναι δωρεάν και συνδέεστε άμεσα με την Τροχαία ή την Οδική βοήθεια του αυτοκινητοδρόμου. Δώστε ακριβής πληροφορίες στην Τροχαία και ενημερώστε τους αν είστε γυναίκα και οδηγείτε μόνη ή αν έχετε μικρό παιδί ή ασθενή μαζί σας.

Αν αισθανθείτε απειλή από κάποιον περαστικό, επιστρέψτε στο όχημα σας (από την δεξιά πόρτα) και κλειδώστε τις πόρτες. Βγείτε ξανά από το αυτοκίνητο όταν αισθανθείτε ότι δεν υπάρχει πια κίνδυνος.

ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Για να επιστρέψετε στον δρόμο, αυξήστε ταχύτητα ενώ βρίσκεστε στη λωρίδα έκτακτης βοήθειας και εισέρθετε στον αυτοκινητόδρομο μόλις υπάρξει κενό στη διέλευση των οχημάτων. Έχετε κατά νου ότι κατά την πορεία σας στη Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ) ενδέχεται να υπάρχουν κι άλλα σταθμευμένα οχήματα.

ΑΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΣΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΦΤΑΣΕΤΕ ΣΤΗ ΛΕΑ

  • Η ακινητοποίηση του οχήματος σε μία λωρίδα κυκλοφορίας είναι πολύ επικίνδυνη
  • Ανάψτε τα alarm (φώτα κινδύνου)
  • Μην προσπαθήσετε να τοποθετήσετε στο δρόμο οποιοδήποτε είδος προειδοποιητικής σήμανσης πχ. τρίγωνο ασφαλείας
  • Εγκαταλείψτε το όχημα σας μόνο όταν είστε σίγουροι ότι μπορείτε να διασχίσετε τον δρόμο με ασφάλεια

Αν δεν μπορείτε να ακολουθήσετε τα παραπάνω, τότε μείνετε μέσα στο αυτοκίνητο, ανάψτε τα alarm και καλέστε την Τροχαία (100) από το κινητό σας τηλέφωνο.

Β. ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Αν είναι δυνατό, μεταφέρετε το όχημα εκτός του δρόμου και ανάψτε τα alarm (φώτα κινδύνου), ιδιαίτερα αν το όχημα σας εμποδίζει την κυκλοφορία.

  • Φορέστε το φωσφοριζέ γιλέκο ασφαλείας, αν έχετε.
  • Αν φοβάστε ότι το ακινητοποιημένο όχημα σας μπορεί να προκαλέσει ατύχημα, απομακρυνθείτε σε κάποιο ασφαλές σημείο μαζί με όλους τους συνεπιβάτες.
  • Αποφασίστε αν είναι ασφαλές να επιδιορθώσετε τη βλάβη μόνοι σας ή να καλέσετε την Οδική Βοήθεια.
  • Αν κρίνετε ότι είναι ασφαλές, τοποθετείστε το τρίγωνο ασφαλείας τουλάχιστον 45μ πριν το ακινητοποιημένο όχημα στην ίδια πλευρά του δρόμου. Προσοχή, η κίνηση αυτή είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη.
  • Όταν η ορατότητα είναι μειωμένη, έχετε αναμμένα τα φώτα πορείας.
  • Μην στέκεστε ανάμεσα στο αυτοκίνητο σας και στα διερχόμενα οχήματα.
  • Όταν η ορατότητα είναι μειωμένη ή είναι σκοτεινά, μην στέκεστε σε σημεία όπου κρύβετε τα φώτα πορείας του ακινητοποιημένου οχήματος.
  • Καλέστε το 100 από το κινητό σας τηλέφωνο.
  • Όταν το όχημα σας έχει απομακρυνθεί από τον δρόμο, θυμηθείτε να αποσύρετε το τρίγωνο.

Η συντήρηση του αυτοκινήτου μας είναι αναγκαία και πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες αφού για παράδειγμα τα φθαρμένα ελαστικά είναι πιθανότερο ότι δεν θα ‘κρατήσουν’ πάνω σε ένα βρεγμένο οδόστρωμα όπως θα έκαναν εκείνα που έχουν βαθύ πέλμα.

Τον χειμώνα φροντίζουμε οι υαλοκαθαριστήρες μας να είναι σε καλή κατάσταση και τα φώτα όπως και τα φρένα να λειτουργούν άψογα. Ελέγχουμε τα επίπεδα του λαδιού, του ψυκτικού υγρού και του υγρού για τους υαλοκαθαριστήρες. Όταν ταξιδεύουμε σε επαρχιακούς δρόμους βεβαιωνόμαστε εξαρχής ότι έχουμε γεμίσει το ρεζερβουάρ μας.

Για να είμαστε σίγουροι για την καλή κατάσταση του οχήματος μας μπορούμε να κάνουμε μερικούς ελέγχους που περιγράφονται παρακάτω.

Το παρκάρουμε σε επίπεδο σημείο και όταν κρυώσει ελέγχουμε τα εξής:

  • Κατά τους κρύους χειμώνες ελέγχουμε σχεδόν μια φορά την εβδομάδα την μπαταρία, ειδικά αν είναι πάνω από τριών ετών κι αν χρειαστεί την φορτίζουμε. Η AUTOVISION KTEOHellas Α.Ε. έχει όλον τον εξοπλισμό για τους ελέγχους κάθε είδους μπαταρίας.
  • Βεβαιωνόμαστε ότι το αντιψυκτικό μας είναι ανάμεσα στις ενδείξεις min και max. Προτιμούμε καλής ποιότητας ισχυρό αντιψυκτικό. Είναι πολύ φθηνό σε σχέση με την πιθανή βλάβη της μηχανής από το κρύο.
  • Ελέγχουμε τα ελαστικά μας αν έχουν αρκετό πέλμα, αν έχουν εξογκώματα, σκισίματα και σωστή πίεση. Σε μερικές περιοχές είναι απαραίτητο να αλλάξουμε τα ελαστικά μας σε χειμερινά ή να χρησιμοποιούμε αλυσίδες για καλύτερο κράτημα.
  • Ελέγχουμε την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων κι αν χρειαστεί τους αντικαθιστούμε. Θα καταστραφούν αν θελήσουμε να τους κινήσουμε όταν έχουν παγώσει στο παρμπρίζ. Καλό είναι να σηκώνουμε τα μάκτρα όταν χιονίζει ή όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους 0οC.
  • Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε αρκετό υγρό για το παρμπρίζ. Πρέπει να είναι καλής ποιότητας και να αντέχει σε βαθμούς κάτω του μηδενός. Συνήθως βάζουμε ένα μέρος υγρού, ένα μέρος νερού. Αν το υγρό μας δεν είναι καλής ποιότητας, μπορεί η αντλία του να παγώσει, να κάψει την ασφάλειά της και να σταματήσει και η λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων μιας και συχνά έχουν την ίδια ασφάλεια με την αντλία.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ

Κατά τους χειμερινούς μήνες είναι καλό να προμηθευτούμε μερικά αντικείμενα που θα μείνουν μέσα στο αυτοκίνητο για κάθε περίπτωση ανάγκης:

  • Kit πρώτων βοηθειών
  • Καλώδια για την μπαταρία (κροκοδειλάκια)
  • Φακό με έξτρα μπαταρίες ή καλύτερα κουρδιστό
  • Φορτιστή κινητού
  • Τρίγωνο
  • Φωσφοριζέ γιλέκο ασφαλείας
  • Γάντια έκτακτης ανάγκης
  • Ξύστρα για τον πάγο και αντιψυκτικό.
  • Οδικούς χάρτες
  • Γαλότσες
  • Κουβέρτα και ζεστό ρουχισμό
  • Γυαλιά ηλίου

Πίσω στα Tips

About The Author

Related Posts