Δεδομένες θεωρούνται οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και φέτος με στόχο να αυξηθεί η εισπραξιμότητα τους αλλά και τα συνολικά έσοδα που φέρνουν στα κρατικά ταμεία.

Η επεξεργασία που γίνεται σύμφωνα έχει σαν βασικό στόχο να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας σε οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται σε ακινησία καθώς οι ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει πινακίδες αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στο υπερβολικό φορολογικό βάρος που συνεπάγεται η χρήση τους. Από την άλλη στο υπουργείο Οικονομικών θέλουν τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να ξεπεράσουν φέτος το στόχο του προϋπολογισμού που είναι 1,088 δισ. ευρώ. Και θεωρούν ότι με μερικές “χειρουργικές” παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να εκπληρωθούν και οι δυο στόχοι.

Στο κυνήγι των παραπάνω στόχων το υπουργείο Οικονομικών έχει βάλει μια σειρά αλλαγών στο τραπέζι.

Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται:

– Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας άνω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού. Πρόκειται για την κατηγορία ΙΧ που έχει χτυπηθεί από την υπερβολική αύξηση των τελών κυκλοφορίας και των φόρων τα χρόνια της κρίσης και πλέον οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτής της κατηγορίας οχημάτων έχουν καταθέσει πινακίδες.

– Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση του ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που υιοθετηθεί το πρώτο σενάριο οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά). Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν σε οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.

Παραδείγματα
:

Για παράδειγμα ένα Seat Ibiza 1.4lt (85PS) του 2007, πληρώνει σήμερα τέλη κυκλοφορίας 255€. Με το νέο σενάριο τα τέλη θα αγγίσουν τα 300€. Θυμίσουμε οτι το σημερινό Ibiza 1.4lt με turbo κινητήρα βενζίνης απόδοσης 150PS πληρώνει τέλη 108€.
Αντίστοιχα ένα Volkswagen Passat 1.8lt του 2007 σήμερα πληρώνει 320€ τέλη κυκλοφορίας. Με το νέο σενάριο θα πληρώνει περίπου 550€. Το νέο μοντέλο με τον 1.6lt diesel πληρώνει 105€.

Σε αντίθεση με το νέο σύστημα θα ελαφρυνθούν λίγο τα 2λιτρα και πάνω. Για παράδειγμα ενα FordMondeo2.0lt του 2007 πληρώνει σήμερα 690€, ε το νέο σενάριο θα πληρώνει περίπου 530€. Θυμίσουμε βέβαια οτι το νέο Mondeo 2.0lt (diesel – δε κυκλοφορεί με 2λιτρο βενζίνης) πληρώνει 107€.

– Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια.

Στο τραπέζι βρίσκεται και σενάριο για επιβολή προσαύξησης των τελών κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, στα πρότυπα άλλων χωρών που εφαρμόζουν το συγκεκριμένο μέτρο (π.χ. Γερμανία). Η προσαύξηση αυτή εξετάζεται στο πλαίσιο περιβαλλοντικών και εισπρακτικών λόγων.

Διαβάστε ΕΔΩ – Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.
Δείτε το σχετικό video της καλά ενημερωμένης στο κυβερνητικό ρεπορτάζ ΕΡΤ 

Πηγή: http://www.newsauto.gr/ti-tha-plirosoume-teli-kikloforiaw-2017/

About The Author

Related Posts