Εδώ λοιπόν συγκεντρώσαμε 12 tips που δεν πρέπει να ξεχνάμε μεταξύ ενός service και του επόμενου, ώστε να κρατάμε το αυτοκίνητό μας σε άριστη κατάσταση!

Προσοχή. Όλες οι συμβουλές παρακάτω είναι σύντομες πρακτικές που μπορείτε να ακολουθήσετε μόνες!

  • Αγοράζουμε καλό καύσιμο και δεν το αφήνουμε να τελειώνει

Στην Ελλάδα (και όχι μόνο) υπάρχουν στην αγορά διάφορες εκδοχές του ίδιου καυσίμου, με βασική διαφορά την ποιότητα. Είναι καλό να γνωρίζουμε το βενζινάδικο από το οποίο προμηθευόμαστε καύσιμα, ώστε να αποφεύγουμε καύσιμο κακής ποιότητας. Η κακή ποιότητα καυσίμου προκαλεί πολλά προβλήματα στην μηχανή του αυτοκινήτου. Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε να βάζουμε καύσιμο πριν η στάθμη φτάσει στο λαμπάκι. Ένα άδειο ρεζερβουάρ μπορεί να προκαλέσει μεταξύ άλλων την καταστροφή της αντλίας καυσίμου, κάτι που ακινητοποιεί το αυτοκίνητο και χρήζει άμεσης επισκευής.

  • Παρκάρουμε πάντα στη σκιά

Μπορεί να ακούγεται λίγο αφελές αλλά ακόμα και το αυτοκίνητο επηρεάζεται από τις βλαβερές ακτίνες UV. Αν θέλουμε να κρατήσουμε όμορφο και φρέσκο το χρώμα του, πρέπει να το κρατάμε όσο γίνεται σε σκιερά μέρη.

  • Καθαριότητα, η μισή αρχοντιά

Το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο να καθαρίζεται εσωτερικά και εξωτερικά συχνά, κάθε εποχή του χρόνου. Μην αφήνετε απλά την βροχή να ξεπλένει την λάσπη ή το χώμα στο αυτοκίνητο. Βρωμιά που εισχωρεί στα σημεία που βρίσκονται τα λάστιχα αλλά και στους αεραγωγούς πάνω στο καπώ μπορεί να δημιουργήσει μηχανικά προβλήματα, αλλά και να μολύνει τον αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα του αυτοκινήτου.

  • Υαλοκαθαριστήρες, ή αλλιώς οι βλεφαρίδες του αυτοκινήτου μας

Η καλή ορατότητα όταν οδηγούμε είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας και δεν πρέπει ποτέ να τον παραμελούμε. Ο σωστός καθαρισμός του παρμπρίζ παίζει καίριο ρόλο στην καλή ορατότητα, και γι αυτό πρέπει να διαλέγουμε πάντα υαλοκαθαριστήρες καλής ποιότητας αλλά και να τους αντικαθιστούμε αμέσως μόλις αρχίζουν να φθείρονται. Μόλις αρχίζουν να μένουν στο παρμπρίζ νερά ή βρωμιές μετά τη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων, είναι ώρα για αλλαγή. Προσέξτε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις φθείρεται ένας από τους δύο υαλοκαθαριστήρες μόνο, λόγω αέρα ή κάποιων σωματιδίων ή βρωμιάς. Σε αυτήν τη περίπτωση μπορείτε να αλλάζετε και μόνο τον έναν υαλοκαθαριστήρα και όχι και τους δύο μαζί.

  • Υγρό υαλοκαθαριστήρων

Είτε διαλέξουμε το ροζ φοσφοριζέ είτε το γαλάζιο, φανταχτερό ή απλά ένα φθηνό μπουκαλάκι άγνωστης μάρκας, είναι σημαντικό να υπάρχει πάντα υγρό στους υαλοκαθαριστήρες. Όπως και η καλή κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων, έτσι και το υγρό τους συμβάλει σε μια άνετη και ασφαλή οδήγηση.

  • Μια κουβερτούλα πάντα στο αυτοκίνητο

Μια μικρή κουβερτούλα στο αυτοκίνητο μπορεί να μας βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις, όπως όταν πρέπει να βάλουμε κάτι βρώμικο στο αμάξι, ή όταν χρειάζεται να ακουμπήσουμε κάτι στο εξωτερικό του. Μπορεί να προστατέψει τόσο το εσωτερικό (χαλάκια, κάλυμμα, ταπετσαρίες) όσο και τη βαφή του αυτοκινήτου, αναλόγως την περίσταση.

  •  Κρατάμε στα λάστιχἀ μας τη σωστή πίεση αέρα

Ακόμα και η παραμικρή απόκλιση πίεσης αέρα στα λάστιχα επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου. Εκτός αυτού, η οδήγηση χωρίς σωστά λάστιχα (φθαρμένα και με υπερβολικά χαμηλή ή υψηλή πίεση αέρα) γίνεται επικίνδυνη ιδιαίτερα σε αντίξοες συνθήκες όπως είναι η βροχή, το χιόνι ή απλώς μια απότομη στροφή στο δρόμο! Και μια μικρή λεπτομέρεια, μην χάνετε ποτέ τα καπάκια από τις βαλβίδες των λάστιχων. Τα καπάκια προστατεύουν τις βαλβίδες του αέρα, που είναι αυτές που συγκρατούν τον αέρα στο λάστιχο.

Extra tip: Αν βαριέστε να ελέγχετε όλη την ώρα τα λάστιχα, μπορείτε πλέον να τοποθετήσετε στο αυτοκίνητό σας αισθητήρες ειδικούς για να ελέγχουν την πίεσή τους. Αυτοί οι αισθητήρες, δίνουν ένδειξη μόλις κάποιο από τα λάστιχα πέφτει σε χαμηλότερη από την προβλεπόμενη πίεση.

  • Ελέγχουμε την υγρασία στις αεραντλίες πριν βάλουμε αέρα στα λάστιχα

Σε πολλά βενζινάδικα γίνεται να ελέγξουμε τον αέρα στα λάστιχα χρησιμοποιώντας μόνοι μας την αεραντλία. Σε αυτήν την περίπτωση, καλό είναι να προσέχουμε να μην υπάρχει υγρασία στον αέρα που βγαίνει από την αντλία. Αν συμβαίνει αυτό η αντλία πρέπει να καθαριστεί – προτιμήστε να βάλετε αέρα σε ένα άλλο βενζινάδικο. Ο λόγος για τον οποίο είναι αρκετά σημαντική αυτή η λεπτομέρεια είναι γιατί η υγρασία στον αέρα των λάστιχων μπορεί να προκαλέσει προβλήματα με στην πίεσή τους, καθώς επίσης και να διαβρώσει τις ρόδες στο εσωτερικό τους.

  •  Το λάδι, λαδάκι 

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα είναι απαραίτητος ένας σύντομος έλεγχος του λαδιού. Το λάδι είναι βασική προϋπόθεση για τη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου και για αυτό το λόγο πρέπει να είναι πάντα ποιοτικό και να υπάρχει μέσα στον κινητήρα σε σωστή ποσότητα. Και λέμε σωστή ποσότητα, γιατί και η υπερβολική ποσότητα μπορεί να έχει επικίνδυνα αποτελέσματα. Ο έλεγχος λαδιών, είναι μια απλή διαδικασία την οποία θα σας περιγράψουμε σε ένα επόμενο αρθράκι αναλυτικά. Προσοχή! Ο έλεγχος λαδιών, ή και το να συμπληρώνουμε λίγο λάδι όταν η στάθμη είναι χαμηλή, δεν είναι το ίδιο πράγμα με την αλλαγή λαδιών. Στην αλλαγή λαδιών, που γίνεται μόνο σε συνεργείο, αφαιρείται όλο το λάδι του αυτοκινήτου και προστίθεται καινούργιο εξαρχής. Για αυτόν το λόγο άλλωστε προσέξτε ότι όταν προσθέτετε λίγο λάδι, μπορεί να χρειαστείτε έως 1 λίτρο, ενώ για μια πλήρη αλλαγή λαδιών είναι απαραίτητα περίπου 4 λίτρα λαδιού (ανάλογα και με το μοντέλο αυτοκινήτου).

  • Καθαρίζουμε τα ΜΠΕΚ, εύκολα και γρήγορα (DIY!)

Ένα καθαριστικό των Μπεκ ψεκασμού καυσίμου βοηθάει στη διατήρηση της σωστής ροής καυσίμου μέσα στους κυλίνδρους του κινητήρα. Τα βρώμικα μπεκ ψεκασμού αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου, ή προκαλούν ακόμα και ζημιά στον κινητήρα. Εάν έχετε ένα κινητήρα ψεκασμού καυσίμου* είναι καλό να προσθέτετε ένα μπουκαλάκι καθαριστικού κάθε 6 μήνες μέσα σε γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου. 

*Σημείωση: injection σύστημα έχουν όλα τα αυτοκίνητα που δεν έχουν καρμπυρατέρ, δηλαδή οποιοδήποτε έχει κυκλοφορήσει μετά το 1991 περίπου, είτε βενζινοκίνητο είτε diesel.

  •  AIR CONDITION το Χειμώνα (what?)

Αυτό ακούγεται ίσως σαν μια περίεργη συμβουλή, παρόλα αυτά ειδικοί συνιστούν να δουλεύουμε το air condition έστω για λίγο στους μήνες του Χειμώνα, καθώς η μη λειτουργία του για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και να το μπλοκάρει όταν τελικά το χρειαστούμε το καλοκαίρι.

  •  Ενέργεια…last but not least

Δεν πρέπει να αφήνουμε ποτέ το αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτός λειτουργίας. Αυτό φθείρει ή και καταστρέφει την μπαταρία του αυτοκίνητου τελείως, κάνοντας απαραίτητη την αντικατάστασή της. Η μπαταρία είναι πολύ σημαντική. Πρώτον, γιατί λόγω του ότι τα αυτοκίνητα πλέον έχουν πολλά ηλεκτρονικά μέρη, όταν αυτή δεν δουλεύει σωστά επηρεάζει και τη λειτουργία αυτών των μερών, κάνοντας την οδήγηση δυσκολότερη ή και επικίνδυνη. Δεύτερον, είναι πολύ δύσκολο για κάποιον που δεν είναι ειδικός να καταλάβει αν μια μπαταρία χρειάζεται απλή επαναφόρτιση ή πρέπει να αντικατασταθεί – προσοχή χρειάζεται στην επιλογή ηλεκτρολόγου σε αυτήν την περίπτωση.

Αυτά είναι κάποια tips που έχω πάντα στο μυαλό μου και εγώ η ίδια, ούσα χρόνια οδηγός και μαθαίνοντας σιγά σιγά τα μικρά μυστικά του αυτοκινήτου. Πιστεύω θα σας φανούν χρήσιμα!

Πηγή: https://soferina.com/2014/01/15/%CF%84%CE%B1-12-tips-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CF%83/

About The Author

Related Posts