Πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μία χώρα που παράγει ρεύμα από λιγνίτη;

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ότι πιο πράσινο, ότι πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Όμως δεν κινείται τσάμπα. Η ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες του κάπου παράγεται. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που για την ενέργεια αυτή καίμε λιγνίτη, πόσο οικολογικό θα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Έχει σκεφτεί κανείς πως λειτουργεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Όχι σαν όχημα, αυτό είναι απλό. Μία μπαταρία, ένας ηλεκτροκινητήρας, τέλος. Σαν λογική. Συχνά ξεχνάμε το βασικό, ότι δηλαδή για να κινηθεί κάτι θέλει ενέργεια. Στα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης η ενέργεια αυτή προέρχεται από το καύσιμο. Καίγεται και απελευθερώνει ενέργεια για να κινηθεί το αυτοκίνητο. 
Μόνο που στη διαδικασία αυτή απελευθερώνονται και ένα σωρό ρύποι, άλλοι βλαβεροί για την υγεία μας, όπως η αιθάλη και οι κυκλικοί υδρογονάνθρακες, άλλοι για το περιβάλλον, όπως το διοξείδιο του άνθρακα, και άλλοι και για τα δύο, όπως τα οξείδια του άνθρακα.
Ένα αυτοκίνητο που δεν καίει καύσιμο ακούγεται ιδανικό. Μηδενικοί ρύποι σημαίνει φροντίδα για την υγεία μας και το περιβάλλον. Ή όχι;
Βλέπεις είτε το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό, είτε βενζινοκίνητο, την ίδια περίπου ενέργεια θέλει για να κινηθεί. Η επιλογή είναι απλή. Θα παράγουμε την ενέργεια στο αυτοκίνητο κάνοντάς το μία μηχανή ρύπων, ή θα την παράγουμε αλλού και απλά θα την αποθηκεύουμε σε αυτό. Η δεύτερη περίπτωση είναι αυτή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αντί να καίμε καύσιμο επί τόπου, το καίμε σε ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, και απλά αποθηκεύουμε αυτή την ενέργεια στις μπαταρίες του αυτοκινήτου όταν το φορτίζουμε.
Όμως τους ρύπους δεν τους γλιτώνουμε. Τι ρύπους; Αναλόγως πως παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια. Στην Ελλάδα δυστυχώς, παρά τον ήλιο, τον αέρα και τα κύματα της θάλασσας, παράγουμε το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειάς μας καίγοντας το πιο βρωμερό καύσιμο της γης. Τον λιγνίτη. Οι ρύποι που εκπέμπονται στο εργοστάσιο για κάθε χιλιόμετρο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που φορτίζεται με λιγνίτη είναι δυστυχώς πολλοί περισσότεροι, και χειρότεροι από αυτούς που εκπέμπονται από έναν βενζινοκινητήρα για τα ίδια χιλιόμετρα. Βλέπεις τα αυτοκίνητα ακολουθούν αυστηρούς κανονισμούς και νόρμες, ενώ τα εργοστάσια λιγνίτη δεν ακολουθούν τίποτε. 
Οπότε ποιο το όφελος; Απλά μετατοπίζουμε τη ρύπανση από την πόλη κυρίως στην περιοχή του εργοστασίου, όμως τελικά το περιβάλλον και η υγεία μας ζημιώνεται περισσότερο.
Μήπως λοιπόν πριν αρχίσουμε στην Ελλάδα να συζητάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να δούμε πρώτα με τι ηλεκτρισμό θα τα φορτίζουμε; Δεν είναι λίγο παράλογο να ρυπαίνουμε περισσότερο και απλά να νομίζουμε ότι σώζουμε τον πλανήτη; 

Τι λέτε λοιπόν; Πως μπορούμε να πάμε στην επόμενη φάση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ως χώρα, αν δεν λύσουμε πρώτα το πρόβλημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας; Εσείς πως βλέπετε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Και τι άποψη έχετε για το πώς πρέπει να παράγουμε το ρεύμα τους; 
Πηγή: http://autotriti.gr/data/news/preview_news/Einai-oikologika-ta-hlektrika_130763.asp