Η προσπάθεια για την εύρεση της χρυσής τομής στα ζητούμενα κατασκευαστών και καταναλωτών, φαίνεται πως θα αναβάλλει για λίγο τις αλλαγές στον τρόπο μέτρησης των ρύπων.

Με αφορμή την υπόθεση της Volkswagen, ο ελεγκτικός μηχανισμός για την Ευρωπαϊκή βιομηχανία έχει δύσκολη αποστολή να φέρει σε πέρας.

Γι’ αυτό και οι πολύ αυστηρότερες απαιτήσεις στις εκπομπές ρύπων φαίνεται να παίρνουν αναβολή. Ο λόγος έχει να κάνει με την ανησυχία ότι η αύξηση στο κόστος εξέλιξης που θα απαιτήσουν οι εν λόγω αλλαγές, μπορεί να μετακυλιστεί στην τιμή του προϊόντος άρα και στο αγοραστικό κοινό.

Η Elzbieta Bienkowska, επιθεωρητής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα βιομηχανικής πολιτικής, πρότεινε να ξεκινήσει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο η μέτρηση των οξειδίων του Αζώτου (ΝΟx) στην πραγματική ζωή και όχι μόνο κάτω από ελεγχόμενες-ιδανικές συνθήκες. Αυτό κρίθηκε απαραίτητο μετά από ενδείξεις που υπάρχουν ότι οι πραγματικές εκπομπές ξεπερνούν τις εργοστασιακές κατά 400-500%. Ωστόσο, η Bienkowska συμφώνησε στο να «νομιμοποιηθούν» οι υπερβάσεις έως 110% μέχρι τον Ιανουάριο του 2020, αντί για 60% έως το φθινόπωρο του 2019 που προέβλεπε το αρχικό πλάνο. Αυτό ζητήθηκε από πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Γερμανία.

Οι γραφειοκράτες ενέκριναν με τη σειρά τους αυτή την τροποποίηση, τώρα όμως έχουν ξεσπάσει διαμαρτυρίες από την πλευρά των Οικολόγων του Ευρωκοινοβουλίου, η οποία απειλεί να ανακόψει αυτές τις αλλαγές με κάθε νόμιμο τρόπο. Το θέμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο από πληροφορίες που θέλουν τους Ευρωβουλευτές σε μια ανεπίσημη ψηφοφορία να υποστηρίζουν πως οι πραγματικές εκπομπές NOx θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με το ισχύον ευρωπαϊκό όριο (80mg) μέχρι το τέλος του 2017.

Κάτι μας λέει ότι αυτή η ιστορία έχει δρόμο ακόμα μπροστά της…

Πηγή: http://www.drive.gr/news/kosmos/i-eyropaiki-enosi-halaronei-tin-piesi-gia-tis-allages-stis-metriseis-ekpompon-rypon