Πόσο καινούργια είναι τα νέα μοντέλα; Πόσο βασίζονται στο προηγούμενο και πόσο αποτελούν πραγματικά νέα γενιά; Και τελικά, τι και γιατί έχει περισσότερη σημασία, η σχεδίαση, η γενιά ή οι κινητήρες;

Νέα BMW 7άρα λέει ο άλλος και πράγματι στις φωτογραφίες το αυτοκίνητο είναι ολοκαίνουργιο. Ολοκαίνουργιο όμως ως προς τι; Γιατί όταν βλέπεις ίδιο μεταξόνιο και μετατρόχια και παραπλήσιες διαστάσεις, αρχίζεις να υποπτεύεσαι πως μάλλον πρόκειται για εκτενές facelift.

Όμως το πράγμα δεν είναι τόσο απλό. Και η περίπτωση της 7άρας είναι το καλύτερο παράδειγμα για να δούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο αλλάζουν τα μοντέλα είναι πλέον τελείως διαφορετικός από πριν. Γιατί μπορεί οι διαστάσεις της πλατφόρμας, η γεωμετρία της ανάρτησης και η σχεδίαση του πατώματος να είναι ίδια, όταν όμως ένα μοντέλο είναι φτιαγμένο από άλλα υλικά (μεταξύ αυτών και τα ανθρακονήματα), τότε μιλάμε σίγουρα για κάτι νέο.

Πως ορίζεται το νέο; Απλά αυτό που δεν υπήρχε πριν. Και η προηγούμενη 7άρα δεν είχε ούτε τόσο αλουμίνιο στις αναρτήσεις της, ούτε στο σασί της, και σίγουρα δεν είχε ίχνος ανθρακονημάτων πουθενά. 

Όμως το πράγμα μπλέκει σε άλλα μοντέλα. Η Audi για παράδειγμα ανανέωσε ολόκληρο τον στόλο της, με πλατφόρμες που είναι όντως καινούργιες, κι όμως εξωτερικά τα αυτοκίνητα όλα μοιάζουν σαν ένα μερικό facelift. Δείτε π.χ. το Audi A4 όπου μοιάζει με το προηγούμενο όμως κάθε τετραγωνικό εκατοστό είναι καινούριο!
Η Opel από την άλλη, αλλάζει γενιά στο Corsa και στο Astra ενώ τα πατώματα μένουν τα ίδια. Η VW πάλι ονομάζει νέα γενιά οτιδήποτε ανήκει στην επόμενη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Το Golf και το Touran, ας πούμε, είναι τελευταίας γενιάς παρότι το δεύτερο πατάει σε παλιότερη πλατφόρμα.
Μήπως όμως η μάχη της πλατφόρμας έχει τελειώσει; Αν οι κατασκευαστές έχουν βρει ένα πάτωμα που λειτουργεί όπως θέλουν, γιατί να το αλλάζουν κάθε φορά; Η οδική συμπεριφορά, εξάλλου ρυθμίζεται με επεμβάσεις στις αναρτήσεις και το τιμόνι, ενώ πιο σημαντικοί είναι οι κινητήρες. Και εκεί πέφτει και το βάρος.
Όμως η 7άρα, που λέγαμε πριν, έχει βασικά τα ίδια μοτέρ με την προηγούμενη γενιά, με μόνο ένα καινούργιο (το τρίλιτρο και το υβριδικό). Αρα, είναι καινούργιο μοντέλο; Πάμε πάλι τα ίδια.
Εσείς όμως τι λέτε; Τι κάνει ένα μοντέλο καινούργιο τελικά, και τι όχι; Εσείς αρκείστε στην σχεδίαση και την ανανέωση μέσα έξω ή θέλετε ριζική αλλαγή για να πείτε ένα αυτοκίνητο καινούργιο; 
Πηγή: http://autotriti.gr/data/news/preview_news/Mhpws-poylane-facelift-gia-kainoyrgia-_127945.asp