Η σταδιακή ανάπτυξη μιας νέας γενιάς –αυτόνομων- φορτηγών απαιτεί σημαντική έρευνα σε πολλούς τομείς που επηρεάζουν τη… διαδραστικότητα μεταξύ του οχήματος και του οδηγού.

Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής οχημάτων καλούνται να λύσουν μέσα στο προσεχές μέλλον είναι ο τρόπος «επικοινωνίας» και «συνεργασίας» μεταξύ του… αυτόματου πιλότου των μελλοντικών –αυτόνομων- οχημάτων και του οδηγού.

Από τις μέχρι στιγμής μελέτες που διεξάγονται, προκύπτει πως το μεγαλύτερο πρόβλημα παρατηρείται όταν ο οδηγός θεωρεί πως το όχημα βρίσκεται σε αυτόνομη λειτουργία και δεν χρειάζεται να ασχοληθεί με τον έλεγχο του, ενώ αυτό δεν ισχύει…

Βάσει αυτού του δεδομένου, η Scania διεξάγει εκτεταμένες έρευνες πάνω σε αυτόν τον τομέα προκειμένου να εξελίξει λειτουργικές λύσεις που θα συμβάλλουν στην εξοικείωση των οδηγών με τη χρήση των –μελλοντικών- αυτόνομων οχημάτων τους, με γνώμονα πάντοτε την βέλτιστη ασφάλεια.

Στο πλαίσιο αυτό, μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους είναι το τιμόνι του οχήματος καθώς, αυτό είναι και το βασικότερο εκ των εργαλείων που ο οδηγός διαθέτει για τον έλεγχο του οχήματος του.

Στην παρούσα φάση, οι ειδικοί της Scania πειραματίζονται με ένα «διαδραστικό» νέο τύπο τιμονιού είναι σε θέση να προειδοποιήσει τον οδηγό που απαιτείται να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος καθώς, η αυτόνομη λειτουργία του δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί με ασφάλεια σε συγκεκριμένες περιστάσεις που ενδεχομένως να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.

Μέσω ειδικών οπτικών και ηχητικών σημάτων, ο οδηγός ειδοποιείται πως… πρέπει να βάλει τα χέρια του στο τιμόνι καθώς το όχημα αναμένεται να σταματήσει την αυτόνομη λειτουργία του, π.χ. κατά την διάρκεια μιας προσπέρασης ενός προπορευόμενου οχήματος.

Παράλληλα, διάφορες πληροφορίες αναφορικά με τα όσα συμβαίνουν στον περιβάλλοντα χώρο, προβάλλονται στο παρμπρίζ του οχήματος ενώ, στον πίνακα οργάνων προβάλλονται ενδείξεις που αφορούν στη λειτουργία του οχήματος.

Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός θα είναι σε θέση να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή αν το όχημα του λειτουργεί αυτόνομα ή αν αυτός έχει τον πλήρη έλεγχο του.

Εξάλλου, η σταδιακή εξοικείωση των οδηγών με τη λειτουργία των μελλοντικών αυτόνομων οχημάτων, πρέπει να έχει ως βασικό στόχο την βέλτιστη «συνεργασία» μεταξύ του οχήματος και του οδηγού καθώς, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, η χρήση των αυτόνομων οχημάτων ενδέχεται να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από όσα παρατηρούνται σήμερα με τα συμβατικά οχήματα.

Σε κάθε περίπτωση, οι έρευνες της Scania επί του συγκεκριμένου προβλήματος έχουν πολύ δρόμο ακόμη να διανύσουν… 

Πηγή: http://www.autotritipro.gr/data/news/preview_news/Nea-eksypna-timonia_134308.asp

About The Author

Related Posts