Η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και σε συνθήκες βροχόπτωσης εγκυμονούν πολλούς κινδύνους, τους οποίους μπορεί να ελαχιστοποιήσει και να αποφύγει ο οδηγός αρκεί να τηρεί κάποιους βασικούς κανόνες. Η μειωμένη πρόσφυση λόγω του γλιστερού δρόμου σημαίνει ταυτόχρονα μείωση της ταχύτητας, ομαλές κινήσεις στην οδήγηση και τεράστια προσοχή. Ωστόσο, για τη δική μας ασφάλεια αλλά και των τριγύρω μας δεν φτάνει μόνο να οδηγούμε πιο σιγά αφού υπάρχουν και άλλοι κίνδυνοι τους οποίους εξηγούμε παρακάτω:

Υδρολίσθηση

Η υδρολίσθηση είναι ένα πάρα πολύ επικίνδυνο φαινόμενο που μπορεί να συμβεί σε κάθε αυτοκίνητο ανεξάρτητα αν εφοδιάζεται με όλα τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφαλείας. Ακόμα και ένα φιλμ νερού 10 χλστ. στο δρόμο είναι ικανό να βγάλει το αυτοκίνητο εκτός πορείας, ειδικά σε στροφή. Πολλοί ίσως έχετε παρατηρήσει κινούμενοι σε ευθεία με λιμνάζοντα νερά ότι ξαφνικά το τιμόνι χάνει την αίσθηση του και το αυτοκίνητο μοιάζει σαν να πλανάρει. Όταν το ελαστικό είναι καινούργιο και το πέλμα του είναι βαθύ, το φαινόμενο αυτό γίνεται λιγότερο αισθητό, καθώς το λάστιχο μπορεί και διώχνει το νερό. Όταν όμως το ελαστικό είναι φθαρμένο και οι αυλακώσεις του έχουν γίνει σχεδόν λείες, τότε πατάει πάνω από το νερό και αυτομάτως χάνεται ο έλεγχος του αυτοκινήτου.

Ομαλή επιβράδυνση

Όταν βρέχει αυξάνεται σημαντικά η απόσταση ακινητοποίησης, γι’αυτό η απόστασή μας από το προπορευόμενο όχημα πρέπει να είναι μεγαλύτερη και ποτέ δεν κολλάμε από πίσω. Η πίεση στο πεντάλ του φρένου γίνεται μαλακά, καθώς στο απότομο πάτημα οι τροχοί θα μπλοκάρουν εύκολα και το αυτοκίνητο θα γλιστρήσει ανεξέλεγκτο. Ωστόσο, πλέον όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ABS αλλά και πάλι η απόσταση επιβράδυνσης αυξάνεται στο βρεγμένο οδόστρωμα, όμως ελέγχεται η πορεία του αυτοκινήτου.

Ήπια επιτάχυνση

Στο βρεγμένο οδόστρωμα η εκκίνηση του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται με ομαλό τρόπο, γιατί διαφορετικά είναι πολύ εύκολο να αρχίσουν οι τροχοί να σπινάρουν. Αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με ESP ενδέχεται ακόμα και να μην μπορούν να εκκινήσουν σε πολύ γλιστερή ανηφόρα λόγω του ότι το σύστημα αναγνωρίζει απώλεια πρόσφυσης, γι’αυτό μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς ή πλήρως μέσω του σχετικού μπουτόν (ανάλογα το αυτοκίνητο).

Κίνηση σε χαμηλή ταχύτητα

Η μείωση της ταχύτητας όταν βρέχει μειώνει ταυτόχρονα και τις πιθανότητες εξέλιξης και αποφυγής επικίνδυνων καταστάσεων. Για παράδειγμα ακόμα και όταν το αυτοκίνητο γλιστρήσει ελέγχεται πιο εύκολα, η επιβράδυνση είναι πιο άμεση αν ξαφνικά πεταχτεί ένας πεζός ή αλλάξει απότομα μπροστά μας πορεία ένα άλλο όχημα κ.ο.κ.

Αλλαγή υαλοκαθαριστήρων

Βασική προϋπόθεση για να έχουμε την καλύτερη δυνατή ορατότητα προς τα εμπρός είναι να λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες και να έχουν αλλαχτεί τα μάκτρα. Τα ξεραμένα και πολυκαιρισμένα λάστιχα των υαλοκαθαριστήρων αδυνατούν να απομακρύνουν το νερό από το παρμπρίζ και αφήνουν γραμμές μειώνοντας σημαντικά το οπτικό πεδίο ειδικά τις βραδινές ώρες.

Ξεθάμπωμα παραθύρων

Όταν βρέχει τα παράθυρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου θαμπώνουν πολύ εύκολα, ωστόσο μπορούν να ξεθαμπώσουν εξίσου άμεσα. Όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν αντιστάσεις στο πίσω παρμπρίζ (κάποια και στο εμπρός) και με το πάτημα του σχετικού μπουτόν η υγρασία φεύγει σε ελάχιστα λεπτά. Για πολύ γρήγορο ξεθάμπωμα όλων των παραθύρων ρυθμίζουμε τον κλιματισμό στη δυνατότερη ένταση με ροή προς τα παράθυρα και στην επιλογή του εισερχόμενου από έξω αέρα και ποτέ στην ανακύκλωση.

Αποφυγή νερόλακκων

Όπου υπάρχουν νερόλακκοι τους αποφεύγουμε γιατί εκτός από το ότι προκαλείται υδρολίσθηση, μπορεί τα νερά να που θα πεταχτούν να μπουν στον κινητήρα και να τα ρουφήξει η εισαγωγή αέρα του μοτέρ προκαλώντας σημαντική ζημιά και ακινητοποίηση. Επίσης, ένας νερόλακκος μπορεί να κρύβει μια βαθιά λακκούβα. Παράλληλα δεν φταίνε σε τίποτα τυχόν πεζοί ή μοτοσικλετιστές για γίνουν μούσκεμα.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/perissotera/5735-odigisi-sti-vroxi-kai-ti-prepei-na-prosexoume