Είναι γεγονός πως οι στροφές θέλουν χέρια. Και σωστό set up του αυτοκινήτου για να «πατάει» άψογα στο δρόμο.

Είναι γεγονός πως οι στροφές θέλουν χέρια. Και σωστό set up του αυτοκινήτου για να «πατάει» άψογα στο δρόμο. Υπάρχει όμως και μια μερίδα οδηγών που αρέσκεται στις «ξερές» επιταχύνσεις στις ευθείες, οι οποίες αποδεικνύουν την ωμή δύναμη του αυτοκινήτου. Και σίγουρα δεν απαιτεί την τεχνική που απαιτεί το γεγονός να κινηθεί κάποιος γρήγορα σε στροφές.

Στην πιάτσα της αυτοκίνησης υπάρχουν οι ευθειάκηδες και οι στροφάκηδες. Δηλαδή από την μία υπάρχουν αυτοί που γουστάρουν την ωμή επιτάχυνση στην ευθεία και από την άλλη οι οδηγοί εκείνοι που θέλουν να νιώθουν σε όλο τους το κορμί τα πλευρικά g.

Ας τους δούμε λοιπόν ανά κατηγορία:


Ευθεία: Την δουλειά την κάνει το αυτοκίνητο

Όσοι αρέσκονται να τρέχουν στις ευθείες γνωρίζουν πολύ καλά ότι κομβικό ρόλο παίζει η δύναμη του αυτοκινήτου και δευτερευούσης σημασίας είναι η οδηγική ικανότητα του χειριστή. Σε αυτή τη περίπτωση επίσης αποτυπώνεται πλήρως και με τον καλύτερο τρόπο η δουλειά που έχει κάνει ο μηχανικός – βελτιωτής. Πως δηλαδή βγαίνει η δύναμη, σε τι εύρος στροφών και πάει λέγοντας. Πέρα από τη δύναμη όμως ο οδηγός θα πρέπει το λιγότερο να έχει επέμβει και στο σύστημα πέδησης, ώστε με κάποιο τρόπο να χαλιναγωγούνται τα άλογα.

Στροφές: Συνδυασμός δυο πραγμάτων, το λιγότερο!
Όμως τα πράγματα στις στροφές είναι ελαφρώς πιο σύνθετα από ότι στις ευθείες. Το να κινείται ένα αυτοκίνητο γρήγορα σε δρόμο με στροφές, πέρα από τη δύναμη του κινητήρα απαιτούνται δυο ακόμα πράγματα: Σωστό στήσιμο και δεξιοτεχνία από τη μεριά του οδηγού. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που λένε πως «οι στροφές ξεχωρίζουν τα παιδιά από τους άντρες»!
Το να μπαίνει ένα αυτοκίνητο «τάπα» στις στροφές θέλει ένα διαφορετικό στήσιμο ανάρτησης (αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές), για το οποίο ο οδηγός πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο, λέγοντας επακριβώς στο μηχανικό του τι και πως προτιμάει και σίγουρα έπειτα από αρκετές δοκιμές.

Για το τέλος αφήσαμε μια κατηγορία. Αυτή που περιλαμβάνει τους τύπους που τα θέλουν όλα: Και γκάζια για ευθεία και σοβαρό στήσιμο για στροφιλίκι. Όμως μιλάμε για συνδυασμό που στο χώρο του tuning απαιτεί αρκετά χρήματα μιας και πρόκειται για δυο διαφορετικούς τομείς βελτίωσης οι οποίοι κοστίζουν.

Εσείς όμως τι προτιμάτε; Ευθεία ή στροφή; Ή και τα δυο;

Πηγή: http://autotriti.gr/data/news/preview_news/Strofiliki-h-eytheia-Sthsimo-h-aloga_127263.asp