Αυτή τη φορά θα μάθουμε να ακούμε, αλλά και να… νιώθουμε το αυτοκίνητό μας. Nα καταλαβαίνουμε, δηλαδή, μόνοι μας απλά πράγματα, ώστε να ξέρουμε ακριβώς τι συμβαίνει και να μη μπορεί να μας κοροϊδέψει κανείς.

Δεν είναι λίγες οι φορές, που κάποιος ενοχλητικός θόρυβος «βασανίζει»  τα αυτιά μας ή νιώθουμε κάτι διαφορετικό στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας και δεν ξέρουμε από ποιο ακριβώς σημείο του αυτοκινήτου μας προέρχεται και τι είναι. Ας δούμε μερικά βασικά πράγματα, που όλοι μπορούμε να κατανοήσουμε χωρίς να είμαστε επιστήμονες. Βέβαια σε κάθε περίπτωση όπως έχουμε πει και στο παρελθόν αυτές είναι συμβουλές για να έχετε μια ιδέα και φυσικά ο μόνος ειδικός είναι ο μηχανικός σας.
 
Τι έχει το αυτοκίνητό μου όταν…
 
Α… πατάω γκάζι, το μοτέρ ανεβάζει στροφές, αλλά δε μεταδίδεται η κίνηση;
Προφανώς χρειάζεστε καινούργιο δίσκο, αφού αυτός είναι ο «αρμόδιος» για να μεταδώσει την κίνηση. Το φαινόμενο αυτό λέγεται «πατινάρισμα» και ανάλογα το αυτοκίνητο, η αλλαγή του δίσκου θα σας κοστίσει το λιγότερο 200 ευρώ.
 
Β… ο λεβιές των ταχυτήτων κολλάει και δεν παίρνει όλες τις ταχύτητες.
Και σε αυτήν την περίπτωση έχετε πρόβλημα με το δίσκο, ενώ τα άσχημα νέα είναι ότι μάλλον έχετε καταστρέψει και τα γρανάζια του κιβωτίου. Υπολογίστε αρκετά παραπάνω χρήματα για επισκευή σε σχέση με πριν.
 
Γ… ακούω τριγμούς όταν πατάω τα φρένα.
Στην καλύτερη περίπτωση, σκόνη και χώμα έχει μπει ανάμεσα στα τακάκια και στο δίσκο. Υπομονή και θα φύγουν! Οπωσδήποτε, όμως, πρέπει να δείτε σε τι κατάσταση είναι τα τακάκια, γιατί αν έχουν λιώσει, θα φθαρεί πολύ ο δίσκος. Επίσης, αν έχετε πάνω από 50-60.000 χλμ. και το αυτοκίνητό σας έχει ταμπούρα στα πίσω φρένα, καλό θα είναι να κοιτάξετε και τις σιαγόνες στο εσωτερικό του ταμπούρου.
 
Δ… νιώθω μικρές δονήσεις στο τιμόνι, όταν το στρίβω αρκετά.
Πιθανότερη αιτία γι αυτό είναι, πως έχει σπάσει κάποιος μπιλιοφόρος, στο σημείο που ο τροχός ενώνεται με το ημιαξόνιο. Αυτό προκαλείται συχνά μετά από πτώση σε λακκούβα. Η αλλαγή του μπιλιοφόρου κοστίζει αρκετά, αφού για να βγει το ημιαξόνιο σημαίνει αρκετή δουλειά γι αυτόν που θα το κάνει. Σχεδόν σίγουρα -και σωστά- θα σας πουν, ότι χρειάζονται αλλαγή και οι λαστιχένιες φούσκες που προστατεύουν αυτήν την περιοχή και φροντίζουν για τη σωστή λίπανσή της.
 
E… ακούω θόρυβο από την περιοχή των ελαστικών
Εάν παρατηρείται έντονος θόρυβος από την περιοχή των ελαστικών και κατ επέκτασιν «τράβηγμα» του τιμονιού, τότε καλό θα ήταν να σηκώσουμε στο γρύλο το αυτοκίνητο, να βγάλουμε τον τροχό στον οποίο παρατηρείται πιο έντονα το φαινόμενο και να τσεκάρουμε τακάκια και δίσκους. Οποιαδήποτε φθορά στα τακάκια ή στους δίσκους είναι σίγουρο πως «αλλοιώνει» τα ασφαλή οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει σίγουρα μεγαλύτερη φθορά. Εάν είστε γνώστης και το πρόβλημα εστιάζεται στα τακάκια, τότε μπορείτε να τα αντικαταστήσετε μόνοι σας. Εάν όμως το πρόβλημα βρίσκεται στη δισκόπλακα, τότε φρόνιμο θα ήταν να επισκεφτείτε ένα συνεργείο. 
 
Βέβαια μπορεί τίποτα από όλα τα προαναφερθέντα να μην ισχύει. Το απλό αυτό «τράβηγμα», που παρατηρείται στο όχημά σας, μπορεί να οφείλεται σε κακοτεχνία του οδικού μας δικτύου ή σε κάποια λακκούβα, στην οποία πέσατε μέσα με δύναμη. Καλό θα ήταν να κάνετε μια βόλτα μέχρι το συνεργείο της περιοχής σας και να ζητήσετε να σας κάνουν μια ευθυγράμμιση. Ούτε πολύ χρόνο απαιτεί η συγκεκριμένη διαδικασία, ούτε μεγάλες σπατάλες.
Πηγή: http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Ti-leei-to-aytokinhto_132586.asp