Ας δούμε γιατί το φυσικό αέριο (CNG) αποτελεί κορυφαία επιλογή για οικονομική και οικολογική μετακίνηση.
Το φυσικό αέριο (CNG) έχει μετατραπεί το τελευταίο διάστημα, στη σωστή απάντηση για κάθε ερώτηση σχετικά με την αυτοκίνηση και στην Ελλάδα, προσφέροντας καίριες λύσεις σε σημαντικά ζητήματα. Είναι το πιο οικονομικό καύσιμο στην αγορά, είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον, είναι αυτό που μπορεί να μειώσει την ηχορύπανση στις πόλεις και αυτό που προτιμούν οι επαγγελματίες οδηγοί, ενώ δίνει τη λύση και στην ανάγκη μείωσης των εξόδων σε όλους τους δήμους της χώρας.
Πιο αναλυτικά, το φυσικό αέριο:
• Μειώνει τα καθημερινά σας έξοδα
Όπως αποδεικνύεται και στην πράξη, τα οχήματα που χρησιμοποιούν το CNG επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες τους, να «απολαμβάνουν» εξοικονόμηση έως και 50% σε σχέση με την βενζίνη και έως 30% σε σχέση με το diesel. Με βάση τις μετρήσεις στις ΗΠΑ μάλιστα, ένα όχημα που διανύει 8 έως 10 μίλια με ένα μόνο γέμισμα, μπορεί να εξοικονομήσει από 4.000 έως 5.000 δολάρια ανά έτος, από το κόστος των καυσίμων και της συντήρησης.
Αντίστοιχη είναι και η εξοικονόμηση στα επαγγελματικά οχήματα, καθώς στα ελαφρά τύπου ανέρχεται σε 20,90%, στα μεσαία σε 20,88% και στα βαρέα σε 15,20%.
Όσον αφορά δε τα δημοτικά οχήματα, σύμφωνα με έρευνα του ΣΒΑΠ, η μετατροπή των οχημάτων των ΟΤΑ, από ντίζελ στη χρήση CNG, θα έχει ως αποτέλεσμα, οικονομία καυσίμου της τάξης του 20%, μείωση των καυσαερίων ακόμη και σε ποσοστό 80%, αλλά και περιορισμό των θορύβων κατά 40%.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Αερίου IGU, η χρήση φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel, ενώ τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο σημειώνουν μειωμένες ακόμη και κατά 25% εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και κατά 20% σε σύγκριση με τα οχήματα που κινούνται με diesel. Ως εκ τούτου, οι επιστήμονες προσυπογράφουν ότι η καθιέρωση του φυσικού αερίου ως κύριο καύσιμο στην αυτοκίνηση, θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για την καθημερινή υγεία όλων μας.
Με βάση τις διεθνείς εξελίξεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πέραν του περιορισμού των εκπομπών ρύπων που τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. (και όχι μόνο) επιβάλλουν στις διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων, σύντομα αναμένεται να τεθεί και το ζήτημα της ηχορύπανσης. Με δεδομένο λοιπόν ότι οι κινητήρες CNG συμβάλλουν και στη μείωση της ηχορύπανσης, κινούμενοι πιο αθόρυβα τόσο από τους βενζινοκίνητους, όσο και από τους κοινούς κινητήρες ντίζελ.
Είναι χαρακτηριστικό πως ένας βενζινοκινητήρας παράγει περίπου 77 db θορύβου κατά τη λειτουργία του, με τα επίπεδα θορύβου ενός πετρελαιοκινητήρα να κυμαίνονται από τα 85 έως 97 db, ενώ την ίδια στιγμή, για παράδειγμα, η Mercedes-Benz έχει καταφέρει να μειώσει τον θόρυβο λειτουργίας του OM 906 LAG (φυσικού αερίου) στο Econic, στα 72 db, με το νέο κινητήρα της να μην υπερβαίνουν τα 65db.