Έχει φθηνό ή ακριβό service; Πόσοι κάνετε αυτήν την ερώτηση πριν την αγορά και πως επηρεάζεται η απόφασή σας; Δείτε πως να πάτε διαβασμένοι.

Πόσο κοστίζει το service του; Η παραπάνω ερώτηση δεν είναι από τις πρώτες που ρωτάει ο αγοραστής πριν την αγορά ενός αυτοκινήτου, αφού έχουν προηγηθεί οι «πόσα άλογα έχει», «πόσο καίει», «τι τέλη κυκλοφορίας έχει», «πόσο γρήγορο είναι» και ου τω καθεξής, είναι όμως καθοριστική, αφού σε περίπτωση «διλήμματος», δηλαδή όταν η επιλογή κρίνεται στη παραμικρή λεπτομέρεια και σε λίγα ευρώ, μπορεί να ορίσει τον τελικό νικητή.

Για παράδειγμα, ένα ακριβότερο στην απόκτηση αυτοκίνητο μπορεί να έχει φθηνότερα service από ένα άλλο και έτσι η διαφορά να είναι «πλασματική». Μέχρι πόσα ευρώ, όμως, μπορεί να είναι αυτή η διαφορά; 100, 200, 500 ευρώ; Και τι ισχύει με τα διαστήματα και χιλιόμετρα service; Ή τα αναλώσιμα; Και τέλος, πότε δεν χάνεις την εγγύηση;

Πρώτα από όλα, για να μην χαθεί η εργοστασιακή εγγύηση πρέπει να ακολουθούνται οι προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής. Να εκτελούνται οι προβλεπόμενες εργασίες και μάλιστα στα προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα.

Η πρώτη ερώτηση, λοιπόν, που πρέπει να κάνετε στον πωλητή είναι «κάθε πότε και πόσα χιλιόμετρα θέλει service;». Ο κανόνας υπαγορεύει κάθε: 1 χρόνο και 15.000 χιλιόμετρα, όμως υπάρχουν περιπτώσεις, όπως η Fordμε τους EcoBoost κινητήρες, που το service είναι κάθε 20.000 χλμ. Φυσικά, όσο πιο πολλά χιλιόμετρα, τόσο καλύτερο. Και τέλος, αν σας πούνε κάθε 2 χρόνια, επιμείνετε πάλι και ρωτήστε: «δηλαδή δεν θα έρθω ούτε για αλλαγή λαδιών;». Αυτή η ερώτηση θα σας γλιτώσει από «κρυφές» χρεώσεις.

Η δεύτερη ερώτηση είναι «πόσο κοστίζει» το service;». Αυτή καθορίζει το αν το service ενός μοντέλου είναι φθηνό ή ακριβό. Και εδώ, πρέπει να μπουν τα δεδομένα σε βάθος χρόνου. Εμείς, από την έρευνα που έχουμε κάνει, σημειώνουμε πως το κόστος service στην 3ετία ενός μίνι οχήματος πρέπει να κυμαίνεται από τα 320 έως τα 360 ευρώ, ενός μικρού diesel από τα 350 έως τα 390 ευρώ και ενός μικρομεσαίου diesel από τα 360 έως τα 400 ευρώ. Αν υπάρχει απόκλιση από αυτά τα νούμερα, τότε το ακριβό μπορεί να είναι… πιο φθηνό.

Και τέλος, η τρίτη ερώτηση πρέπει να αναφορά το κόστος των αναλώσιμων. Ενδεικτικά, ρωτήστε το πόσο κοστίζει ο εμπρός προφυλακτήρας, τα φανάρια, τα τακάκια και ο δίσκος-πλατό γιατί αυτά είναι οι πιο συνήθεις extra επισκευές. Εδώ θα βρείτε τις μεγαλύτερες διαφορές που μπορεί να επηρεάσουν την επιλογή. Για παράδειγμα στο Hyundai i20 1,2 η αλλαγή δίσκου-πλατό κοστίζει περίπου 130 ευρώ, στο Renault Clio 0,9 TCeκοντά στα 400 ευρώ.

Εσείς λοιπόν, το ψάχνετε το πόσο κοστίζει το service ή μένετε στην αρχική τιμή; Θεωρείτε ότι το ακριβό, μπορεί να είναι πιο φθηνό;

Πηγή: http://autotriti.gr/data/news/preview_news/Akribh-moy-synthrhsh_129890.asp