ΚΤΕΟ: Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε νέα εγκύκλιο σχετικά με τα ΚΤΕΟ και την λειτουργία τους. Ποια αυτοκίνητα θα κόβονται από την Τρίτη.
ΚΤΕΟ: Το υπουργείο εφιστά την προσοχή των ελεγκτών για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων. Ειδικότερα στην εγκύκλιο ξεκαθαρίζεται πως οι ελεγκτές των ΚΤΕΟ πρέπει να παρακολουθήσουν συμπληρωματική επιμόρφωση για να ανανεώσουν το Πιστοποιητικό τους.
Ωστόσο, το άκρως ενδιαφέρον σημείο της εγκυκλίου αφορά στα πετρελαιοκίνητα οχήματα και ειδικότερα στα φίλτρα συγκράτησης μικροσωματιδίων.
Όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο: «Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά την ανάγκη να δίδεται μεγάλη προσοχή στον διεξοδικότερο έλεγχο του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel, για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος σχετικά με την αφαίρεση του φίλτρου αυτού».
Επίσης, πλέον δεν θα θεωρείται Επικίνδυνη Έλλειψη αλλά Σοβαρή θέματα που μπορεί να προκύψουν από τον αριθμό πλαισίου ή τις πινακίδες κυκλοφορίας. Παράλληλα ξεκαθαρίζεται πως τα απορριμματοφόρα των Δήμων άνω των 3,5 τόνων πρέπει μα φέρουν ταχογράφους καθώς η λειτουργία τους είναι υποχρεωτική σε αυτή την κατηγορία οχημάτων.
Πιο συχνοί οι έλεγχοι ΚΤΕΟ για παλαιά οχήματα
Παράλληλα, εξετάζεται από το υπουργείο το ενδεχόμενο πύκνωσης των ελέγχων ΚΤΕΟ με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Με την ηλεκτρονική διασταύρωση των βάσεων δεδομένων των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών, που θα υποδείξει τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ Ι.Χ. να βρίσκεται προ των πυλών, τα σενάρια για αλλαγές στους ελέγχους πυκνώνουν. Συγκεκριμένα, μεταξύ των σεναρίων που βρίσκονται υπό επεξεργασία, είναι η εντατικοποίηση των ελέγχων ΚΤΕΟ για τα παλαιότερα οχήματα, με τις πληροφορίες να θέλουν τον επανέλεγχο να πραγματοποιείται κάθε χρόνο αντί κάθε διετία που ισχύει σήμερα.
Σημειώνεται, πως σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, περίπου το 8% των οχημάτων απορρίπτεται λόγω εκπομπής υπερβολικών ρύπων, ενώ τέσσερα στα δέκα Ι.Χ. εκτιμάται ότι παραμένουν ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ. Το ποσοστό των επικίνδυνων για το περιβάλλον οχημάτων υπολογίζεται ότι είναι σημαντικά μεγαλύτερο, καθώς οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που αποφεύγουν τον έλεγχο ΚΤΕΟ είναι συνήθως εκείνοι που έχουν υποψίες ότι το όχημά τους δεν θα «περάσει» τον έλεγχο.