Το ότι ένας κινητήρας σε βάθος χρόνου χάνει μέρος της ισχύος του είναι λίγο πολύ γνωστό. Σίγουρα η καλή συντήρηση είναι το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να κάνουμε αν θέλουμε να εξασφαλίσουμε πως το μοτέρ μας αποδίδει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ποιοι είναι όμως οι κύριοι λόγοι για τους οποίους κάποια από τα άλογά του και τα Nm της ροπής του μας εγκαταλείπουν; Ας δούμε όμως τους δέκα πιο βασικούς για τους οποίους συμβαίνει αυτό:

1) Μπουκωμένο φίλτρο αέρα: Εξασφαλίζει το πόσο καθαρός είναι ο αέρας που εισπνέει το αυτοκίνητό μας. Αν δεν είναι καθαρό περιορίζεται η ποσότητα του αέρα που περνά στο εσωτερικό και έτσι η καύση δεν είναι η καλύτερη δυνατή.

2) Σύστημα εξαγωγής: Αν η εξάτμιση ή ο καταλύτης είναι σε κακή κατάσταση, τότε το μοτέρ θα δουλέψει πιο σκληρά για να ωθήσει τα καυσαέρια προς τα έξω.

3) Μπεκ: Από τα μπεκ ψεκάζεται το καύσιμο στον κύλινδρο. Με τα χρόνια, η κακή ποιότητα του καυσίμου τα βουλώνει και οι υψηλές θερμοκρασίες μειώνουν την απόδοσή τους.

4) Αντλία καυσίμου: Η αντλία καυσίμου μπορεί να μην καταστραφεί και να χαλάσει εντελώς, αλλά να δουλεύει χωρίς να είναι ικανή να τροφοδοτήσει με την σωστή ποσότητα καυσίμου για μεγάλη διάρκεια ή σε υψηλή πίεση.

5) Φθαρμένα ελατήρια πιστονιού: Σημαντικό πρόβλημα καθώς μειώνεται η συμπίεση στον θάλαμο καύσης και επομένως η ιπποδύναμη.

6) Επικαθίσεις άνθρακα στις βαλβίδες: Οι βαλβίδες με τα χρόνια γεμίζουν από άνθρακα (λόγω της καύσης στον θάλαμο) και αυτό εμποδίζει το σωστό κλείσιμό τους. Αυτό επιτρέπει στον αέρα να βγει εκτός θαλάμου και έτσι μειώνεται η συμπίεση.

7) Επικαθίσεις άνθρακα στο πιστόνι: Όταν συμβαίνει αυτό, τότε η καύση μέσα στον θάλαμο δεν είναι ιδανική.

8) Μπουζί: Τα μπουζί δίνουν τον σπινθήρα για να γίνει η έκρηξη στο θάλαμο καύσης. Αν είναι βρώμικα τότε η καύση και πάλι δεν είναι σωστή, επομένως έχουμε μείωση της απόδοσης του μοτέρ.

9) Επικαθίσεις στην πεταλούδα: Ενδέχεται η πεταλούδα να έχει πιάσει βρωμιά και να μειώνεται η ποσότητα αέρα που εισέρχεται στο μοτέρ.

9+1) Τουρμπίνα (αν έχετε τούρμπο αυτοκίνητο): Με τα χρόνια χάνει τη ζυγοστάθμισή της η φτερωτή εισαγωγής, τα πτερύγιά της φθείρονται από την επαφή με το κέλυφος και έτσι θα επέλθει μείωση της απόδοσής της.

Σε κάθε περίπτωση βλέπουμε πως η σωστή συντήρηση μπορεί να εξασφαλίσει μία καλή απόδοση για το μοτέρ μας, παρόλα αυτά είναι δύσκολο μετά από χρόνια να μην έχουμε απώλειες ιπποδύναμης, καθώς αν θέλουμε να αποφύγουμε κάτι τέτοιο θα πρέπει το μοτέρ να ανοιχτεί και να καθαριστεί.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/diafora-nea/14212-9-1-logoi-pou-o-kinitiras-xanei-ippodynami

About The Author

Related Posts