Η οδήγηση δεν είναι παιχνίδι και κάθε οδηγός οφείλει να ακολουθεί βασικούς κανόνες, για την δική του ασφάλεια, αλλά και των τριγύρω του. Τόσο ο οδηγός, όσο και το αυτοκίνητο πρέπει να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, ακόμα και για την πιο κοντινή απόσταση. Παράλληλα, κακές συνήθειες στην οδήγηση προκαλούν γρήγορες φθορές σε βασικά μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, οι οποίες στοιχίζουν πολλά χρήματα. Σίγουρα, τα λάθη που γίνονται στην οδήγηση είναι πολλά και μπορεί να κοστίσουν ακόμα και ανθρώπινες ζωές.

Ας δούμε παρακάτω βασικά λάθη στην οδήγηση, τα οποία πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγονται.

Οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας

Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα αρκετοί οδηγοί δε χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας. Μάλιστα, για να μην ενοχλούνται από τον σχετικό βομβητή, την τοποθετούν πίσω ή μπροστά από το κάθισμα και έτσι θεωρούν ότι έχουν ξεγελάσει το σχετικό σύστημα. Όμως, τη στιγμή που θα χρειαστεί η ζώνη ασφαλείας θα είναι πολύ αργά. Να υπενθυμίσουμε ακόμη ότι το πρόστιμο για μη χρήση ζώνης ασφαλείας είναι έως 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας 10 ημέρες. Για όσους ξεπερνούν τα εισοδηματικά κριτήρια είναι 700 και 1.050 ευρώ αντίστοιχα.

Χρήση κινητού τηλεφώνου στην οδήγηση

Πόσες φορές δεν έχει τύχει ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος να κάνει ελιγμούς και να φρενάρει χωρίς λόγο, να πηγαίνει πολύ σιγά και γενικά να έχει αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά; Πολλές θα πείτε. Ο λόγος είναι ότι έχει την προσοχή του στο κινητό και όχι στο δρόμο. Ειδικά στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα συστήματα πολυμέσων συνδέονται με το κινητό και ο οδηγός δε χρειάζεται να έχει το κινητό στο χέρι. Τα ατυχήματα, δυστυχώς είναι πολλά καθημερινά από την απροσεξία του οδηγού που κρατά το κινητό. Πληροφοριακά, το πρόστιμο είναι 100 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες, ενώ για όσους ξεπερνούν τα εισοδηματικά κριτήρια είναι 200 και 300 ευρώ αντίστοιχα.

Ελλιπείς έλεγχοι στο αυτοκίνητο

Μια φορά έστω κάθε μήνα (και συντομότερα), ο οδηγός πρέπει να κάνει βασικούς ελέγχους στο αυτοκίνητό του. Οι πιο βασικοί είναι οι έλεγχοι των διαφόρων υγρών (λαδιών, φρένων, υδραυλικού τιμονιού, ψυγείου), των φρένων, των λαμπτήρων των φώτων και των ελαστικών. Η μειωμένη πίεση, οι φθορές στο πέλμα και λάστιχα ξεραμένα είναι κίνδυνος – θάνατος.

Εκκίνηση χωρίς προθέρμανση

Ορισμένοι πιστεύουν ότι δε χρειάζεται προθέρμανση το αυτοκίνητο, όταν ξεκινά και είναι κρύο (δηλαδή ακινητοποιημένο για πολλές ώρες). Η σωστή προθέρμανση γίνεται με ήπια οδήγηση για τα πρώτα λεπτά, μέχρι τα μηχανικά μέρη να έρθουν στην κατάλληλη θερμοκρασία. Έντονες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις με το αυτοκίνητο κρύο επιταχύνουν τις φθορές σε κινητήρα, φρένα, ελαστικά κ.λπ.

Πόδι μόνιμα πάνω στο πεντάλ του συμπλέκτη

Η κίνηση στους δρόμους των πόλεων είναι εξαντλητική για τον οδηγό και το αυτοκίνητο. Μια κακή συνήθεια είναι ο οδηγός να ξεκουράζει το πόδι του στο πεντάλ του συμπλέκτη. Αυτό συμβάλλει στην πρόωρη φθορά του δίσκου του συμπλέκτη. Και αυτό γιατί όταν το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ελαφρώς πιεσμένο, τότε η αποσύμπλεξη κινητήρα και κιβωτίου δεν είναι ολοκληρωμένη με αποτέλεσμα να υπάρχει εκτεταμένη φθορά. Επίσης, όταν γίνεται αλλαγή ταχυτήτων, πρέπει το πεντάλ του συμπλέκτη να είναι τέρμα πατημένο. Προσοχή στο πατάκι, το οποίο μπορεί να εμποδίζει την πλήρη διαδρομή του πεντάλ.

Οδήγηση με ελάχιστο καύσιμο

Η οδήγηση με «λαμπάκι» είναι μία ακόμα κακή συνήθεια, καθώς δεν είναι λίγοι, που αν ο δείκτης του καυσίμου δεν τερματίσει δεν πάνε για ανεφοδιασμό. Αυτό, αν γίνεται συχνά, τότε μειώνεται κατά πολύ η διάρκεια ζωής της αντλίας του καυσίμου. Επίσης, τραβάει από το ρεζερβουάρ σκουπιδάκια και υπολείμματα που έχουν κάτσει, τα οποία με την σειρά τους βουλώνουν τα μπεκ.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/sumboules/poia-lathi-stin-odigisi-kostizoyn-poly-akriva